Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 34665
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 01 فوریه 2022 - 16:04 |

حبیبه سرابی در نشست پارلمان اروپا؛ زنان جهان با ما متحد شوند

حبیبه سرابی در نشست پارلمان اروپا؛ زنان جهان با ما متحد شوند
حبیبه سرابی عضو هیات مذکراتی دولت پیشین با طالبان، همزمان با برگزاری نشست امروز پارلمان اروپا در مورد وضعیت زنان افغانستان، خواستار حمایت زنان جهان از زنان افغانستان شد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ پارلمان اروپا پیش از این اعلام کرده بود که نشستی را به تاریخ اول و دوم فبروری یعنی امروز و فردا در مورد وضعیت زنان افغانستان برگزار می‌کند.
این نشست با حضور سیما سمر، شهرزاد اکبر، رییسان پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان، حبیبه سرابی، عضو هیات پیشین گفتگوهای صلح با طالبان، حوریه مصدق، عضو پیشین سازمان عفو بین‌الملل، ظریفه غفاری، نخستین شهردار زن افغان در میدان‌وردک و صحرا کریمی، رییس پیشین افغان فلم و آریانا سعید آوازخوان مشهور کشور امروز برگزار شد.

خانم حبیبه سرابی پیش از برگزاری این نشست به صدای امریکا، خواستار حمایت زنان جهان از زنان افغانستان شد.

او گفت که زنان پارلمان اروپا اینگونه می‎خواهند که از مبارزات زنان افغانستان قدردانی کنند و در ضمن از تجارب آنها آگاهی یابند و چگونگی حمایت از زنان در داخل افغانستان را بررسی کنند.

خانم سرابی افزود: “خواست و توقع من از این نشست این است که زنان اروپا و زنان جهان در کنار زنان افغانستان قرار بگیرند و آنچه را که در داخل افغانستان می‌گذرد، به وضاحت ببینند و مسایلی را که در داخل افغانستان می‌گذرد باید نظارت کنند و فشار لازم را وارد کنند تا اینکه زنان افغان بتوانند از وضعیتی که فعلاً قرار دارند، نجات پیدا کنند”.

این در حالی است که زنان دعوت شده در نشست دو روزه پارلمان اروپا قرار است سخنرانی نیز کنند.

این نشست فردا با آوازخوانی آریانا سعید به پایان خواهد رسید.

گفتنی است که رعایت حقوق بشری به ویژه حقوق زنان و دختران، از سوی حکومت طالبان یکی از شرط های اساسی اتحادیه اروپا برای ادامه کمک های این کشور با افغانستان است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.