Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 37009
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 آوریل 2022 - 22:56 |

بانک جهانی: امارت اسلامی می‌تواند افغانستان را از سقوط اقتصادی نجات دهد

بانک جهانی: امارت اسلامی می‌تواند افغانستان را از سقوط اقتصادی نجات دهد

بانک جهانی در یک اعلامیه گفته که با توجه به شرایط و امکانات موجود، اگر حکومت جدید افغانستان بخواهد می تواند کشور را از سقوط اقتصادی نجات دهد.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان گفته که امنیت در افغانستان بهبود یافته ، دسترسی به منابع طبیعی تسهیل شده است، تاجران و موسسات خیریه فرصت‌های کاری ایجاد کرده اند، بنابر این امکانات زیادی وجود دارد که افغانستان از سقوط اقتصادی نجات یابد که برای این کار اقدامات دولت جدید مهم است.

 

در بخش دیگر از این گزارش آمده است، همکاری در پروژه‌های اقتصادی با افغانستان مشروط به تعهد دولت جدید افغانستان با جامعه جهانی خواهد بود.

 

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی ، در این باره گفت:” ما از خواهان همکاری جهانیان در هر عرصه استیم، ما هر گونه همکاری میخواهیم بشردوستانه باشد یا اقتصادی اما همکاری مشروط نمی خواهیم.”

 

اعضای سکتور خصوصی کشور می‌گویند که اقتصاد افغانستان در حال گذر از مرحله بحران است و نیاز است امارت اسلامی در این شرایط حساس برای رشد نظام اقتصادی کشور با جهان تعامل مثبت داشته باشد.

 

خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری، در این باره گفت:” اقتصاد افغانستان نسبت به گذشته در حال خوب شدن است، مگر برای گسترش سرمایه گذاری باید با جامعه جهانی روابط خود را گسترش بدهیم.”

 

شیر باز کمین زاده، رییس اتاق صنایع و معادن، در این مورد گفت:” ما این گزارش بانک جهانی را قبول میکنیم، توقع ما این است که آنها در برابر اقتصاد افغانستان مشکلات نسازد.”

 

به گفته بانک جهانی، اگر دولت کنونی افغانستان به خواسته‌های بین المللی تمکین کند و بتواند منابع اقتصادی کشور را به گونه شفاف مدیریت و به جهان نیز از این رهگذر اطمینان دهد، فرصت زیادی برای پیشگیری از فروپاشی اقتصادی در افغانستان پیدا می شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.