Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 39855
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 06 جولای 2022 - 8:03 |

تلاش اوکراین برای بدنام ساختن روسیه

تلاش اوکراین برای بدنام ساختن روسیه

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتینک، نظامیان اوکراینی در حال انجام تحرکاتی برای بدنام کردن نیروهای نظامی روسیه است.

به گفته جنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه، شبه نظامیان اوکراینی در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی در دونتسک هستند تا نیروهای مسلح روسیه را در آن مقصر بدانند.

وی افزود: “طبق اطلاعات موثق موجود، در نیکولایفکا جمهوری خلق دونتسک، شبه نظامیان اوکراینی تشکیلات ملی گرا در حال تدارک یک تحریک با استفاده از مواد سمی هستند.”

وزارت دفاع روسیه به کشورهای غربی هشدار داد که طرف اوکراینی قصد دارد نیروهای مسلح روسیه را به حملات غیرمجاز به تاسیسات خطرناک شیمیایی متهم کند.

همچنین پیشتر ژنرال میخائیل میزینتسف گفته بود: خبر و تبلیغات دروغین دیگری در آینده‌ای نزدیک با هدف تشدید روسیه هراسی، توسط رسانه‌های غربی علیه روسیه مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: این گونه اقدامات تحریک‌آمیز صحنه سازی شده در منطقه شمال و شرق اوکراین توسط کی‌یف تحت هدایت سرویس‌های ویژه انگلیس آماده می‌شود.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین هم پیشتر هشدار داده بود که ممکن است نیروهای روسیه در جنگ از سلاح شیمیایی استفاده کنند. ولودیمیر زلنسکی گفته بود:

یکی از مقام‌های متجاوزان (روسیه) از بررسی استفاده از سلاح شیمیایی علیه مدافعان ماریوپل حرف زده است و ما آن را بسیار جدی می‌گیریم.

این گونه اظهارات از سوی مقامات اوکراینی بیشتر به نظر می‌رسد با هدف افزایش فشارهای غرب بر مسکو صورت می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.