Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 40421
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 جولای 2022 - 11:20 |

اعلامیه وزارت دفاع ملی در پیوند به شایعات پخش شده در باره واخان ولایت بدخشان

اعلامیه وزارت دفاع ملی در پیوند به شایعات پخش شده در باره واخان ولایت بدخشان

در روز‌های اخیر مقامات حکومت پیشین ادعا کردند، امارت اسلامی منطقه مرزی راهبردی واخان در ولایت بدخشانرا به پاکستان واگذار کرده تا این کشور به آسیای مرکزی دسترسی پیدا کند اما وزارت دفاع ملی با صدور اعلامیه ایی این امر را تکذیب کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این اعلامیه آمده است:

در پی ادعای برخی رسانه ها و کاربران در شبکه های اجتماعی مبنی بر پیشروی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان در ساحات ولسوالی واخان ولایت بدخشان، طبق هدایت رهبری وزارت دفاع ملی و ستردرستیز مسولان فرقه عمر ثالث، لوای هشتم سرحدی همراه با سایر مجاهدین برای بررسی وضعیت به ولسوالی های واخان، زیباک و اشکاشم رفتند و از مناطق مرزی و مجاهدین سرحدی مستقر در این ولسوالی ها دیدار نمودند.

در جریان این سفر، مسولان فرقه عمر ثالث و لوای هشتم سرحدی از سرحد “بورغیل” در ولسوالی واخان که خط مرزی میان افغانستان و پاکستان است دیدن نموده و از نیروهای سرحدی مستقر در این مناطق بابت تامین امنیت سرحدات و حفظ تمامیت ارضی کشور قدردانی و اطمینان حاصل نمودند.

در همین حال، تمام ساحات مرزی در بدخشان و سایر مناطق سرحدی و خطوط فرضی کشور تحت کنترل مجاهدین بوده و هیچگونه مشکلی دیده نمی شود.

قابل یادآوری ست، نیروهای دفاعی و امنیتی متعهد به حسن همجواری با همسایه ها بوده و در صورت تجاوز به حریم کشور از وجب وجب خاک شان دفاع خواهند کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.