Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40641
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 آگوست 2022 - 18:19 |

آتش زدن پرچم ایالات متحده آمریکا در تظاهرات علیه تجاوز به کشور

آتش زدن پرچم ایالات متحده آمریکا در تظاهرات علیه تجاوز به کشور

صرافان در واکنش به حمله هوایی امریکا پرچم آن کشور را آتش زدند
اتحادیه صرافان و خدمات پولی کشور حمله و گردش هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در خاک افغانستان مخالف تمام موازین بین المللی خوانده و در واکنش به آن، پرچم آن کشور را لگد مال و به آتش کشیدن.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، صدها تن از صرافان کشور امروز چهارشنبه(۱۹ اسد) در واکنش به گردش و حمله هواپیمای امریکا در خاک افغانستان، مقابل دروازه سرای شهزاده دست به تظاهرات زده و حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در کابل محکوم کردند.

گفتنی است که مسوولان وزارت امور داخله امارت اسلامی به تاریخ هشتم ماه جاری از انجام یک حمله راکتی بر یک خانه خالی در شهر پور کابل خبر داده و گفته بودند در این خانه به هیچ کسی آسیب نرسیده‌اند.

دو روز بعد از انجام این حمله جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که نیروهای امریکایی ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را در یک حمله هوایی در کابل کشته است.

مسوولان اتحادیه صرافان کشور این ادعای جو بایدن را بی بنیاد خوانده می‌گویند که رئیس جمهور امریکا فقط یک ادعا کرده و هیچ شواهد برای اثبات این ادعا خود برای مردم امریکا و جهان ارایه نکرده است.

عبدالرحمان زیرک سخنگوی این اتحادیه گفت:” شما شاهد هستید که چند روز قبل هواپیمای بدون سرنشین امریکا به شکل بسیار بی‌ مسوولانه به خاک یک کشور مستقل، آزاد و مسلمان آشکارا تجاوز کرد و بایدن هم ادعا نمود که ما رهبر القاعده را کشتیم”.

آقای زیرک گفت:” امریکا تا هنوز هیچ گونه شواهدی دال بر حضور رهبر القاعده در کابل برای جهانیان و مردم افغانستان و امریکا ارایه نکرده است”.

وی با بیان اینکه امروز تظاهرات ما علیه این اقدام بی شرمانه امریکا در سراسر کشور آغاز شده است گفت: ما امروز یک صدا حمایت خویش را از امارت اسلامی اعلام می‌کنیم که این حمایت نه به خواهش کسی است و نه هم زیر فشار بودن کسی، بلکه مسوولیت وطن دوستی ما ایجاب می‌کند که در برابر هر تجاوز بیگانه استاده‌گی کنیم.

در همین حال محمد یونس مومند رئیس اتاق و تجارت افغانستان نیز گفت: سکتور خصوصی افغانستان به خاطر تامین امنیت در کشور،حمایت صددرصدی خویش را از امارت اسلامی اعلام کرده و دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که در خاک افغانستان تجاوز کنند.

در قطعنامه اتحادیه صرافان کشور آمده است که ما گردش هواپیمای بدون سرنشین امریکا را در حریم فضایی کشور نقض قوانین بین المللی دانسته و آنرا به شدت محکوم می‌کنیم.

اتحادیه صرافان کشور به کشور‌های همسایه که اجازه پرواز هواپیمای امریکا را به حریم خاک افغانستان می‌دهند نیز هشدار داده می گویند که ما این اقدام همسایه‌ها را عمل ضد اسلام و همسایه‌داری شمرده و به آنها هشدار می‌دهیم که متوجه چنین خیانتی خویش باشند.

مسوولان اتحادیه صرافان کشور از نیروهای امنیتی و هوایی کشور نیز می‌خواهند که فضای هوایی کشور را حفاظت کرده و اهداف شوم متجاوزان را در نطفه خنثی کنند.

حمله هوایی امریکا در کابل با واکنش‌های ملی و بین المللی مواجه و برخی کشور‌ها آنرا نقض قوانین بین المللی خوانده است.

وزیر خارجه چین در واکنش به این حمله گفته بود که حاکمیت کشور‌ها باید احترام گذاشته شوند.

روز جمعه تظاهرات سراسری در رابطه به محکومیت این حمله در کشور نیز راه اندازی شده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.