Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 40702
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 12 آگوست 2022 - 13:20 |

امضا تفاهمنامه های همکاری با بیش از ۲۰ موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی از طرف وزارت اطلاعات و فرهنگ

امضا تفاهمنامه های همکاری  با بیش از ۲۰ موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی از طرف وزارت اطلاعات و فرهنگ

با حضورداشت ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان این وزارت، تفاهمنامه های همکاری را با مسوولان بیش از ۲۰ موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی، امضا کرد

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در این مراسم قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان، تفاهمنامه های همکاری را با مسوولان نهاد های تحصیلات عالی خصوصی مریم، ابن سینا، دعوت، خاتم النبیین، غرجستان، کاروان، افغان، خانۀ نور، پیام، زاول، گوهرشاد، پیشگام، ابن خلدون، آشنا، ملی، فانوس، قلم، نعمان سادات، رازی، میوند، و عروج، امضا کرد.

به اساس این تفاهمنامه ها، نهاد های تحصیلی مذکور ۴۲۰۰ جوان را با درنظرداشت ۳۰ تا ۸۰ در صد تخفیف ازطریق معینیت امورجوانان در رشته های مختلف شان می پذیرند.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، در صحبت هایش نقش جوانان تحصیل کرده را در آبادی و پیشرفت کشور مهم دانست و گفت که وزارت اطلاعات وفرهنگ امارت اسلامی افغانستان در زمینۀ فراهم کردن فرصت های تعلیمی و تحصیلی برای جوانان توجۀ ویژه دارد.

وی افزود که باید جوانان را چنان تعلیم و تربیه بدهیم که برای مردم، کشور و نظام اسلامی خدمت کنند و کشور را به طرف آبادی، پیشرفت و خود کفایی ببرند.

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افزود که اکنون در کشور صلح برقرارشده است و مشکلات اقتصادی نیز پایان می یابد و به غیر از خود افغانان به خصوص جوانان کسی دیگری کشور را آباد نمی سازد، بنابراین باید همه دست به دست بدهیم و در آبادی و خود کفایی کشور تلاش کنیم .

همچنان دراین مراسم قاری محمد یونس راشد معین امور جوانان، در رابطه به برنامه های معینیت امور جوانان در راستای فراهم کردن فرصت های تحصیلی و آموزشی در بخش های مختلف و همچنان کاریابی برای جوانان معلومات داد .

او گفت که اکنون معینیت امور جوانان با بیش از ۲۰ موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی تفاهمنامه های همکاری را امضای می کند که با امضای این تفاهمنامه ها، ازطریق معینیت امور جوانان زمینۀ تحصیل و آموزش، با درنظر داشت تخفیف در نهادی های تحصیلی خصوصی برای شماری زیادی از جوانان فراهم می شود.

وی اضافه کرد که معینیت امورجوانان همچنان در تفاهم با نهاد های تحصیلی، کورس های آموزشی کوتاه مدت رایگان را در زمینۀ آموزش برنامه های کمپیوتر، تجارت انلاین ورشته های دیگر نیز برگزار می کند که درکنار سایر جوانان؛ جوانانی که در صفوف نیروی های امنیتی خدمت می کنند نیز می توانند از این کورس ها استفاده کنند.

همچنان در این مراسم قاری ضیا الله هاشمی، درصحبت هایش مسوولیت های جوانان را در نظام اسلامی برشمرد و از امارت اسلامی خواست که به جوانان و به خصوص به معینیت امور جوانان توجۀ بیشتر کند .

بعد میرویس پشتون معاون موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی مریم به نمایندگی ازمسوولان نهاد های تحصیلی خصوصی صحبت کرد و از همکاری های بیشتر شان در راستای فراهم کردن زمینۀ تحصیل با در نظرداشت تخفیف برای جوانان، به معین امور جوانان اطمینان داد .

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.