Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41099
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2022 - 21:51 |

واکنش ها به حمله انتحاری در مقابل سفارت روسیه

واکنش ها به حمله انتحاری در مقابل سفارت روسیه

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، وزارت خارجه امارت اسلامی، سفارت ایران در کابل و شماری از چهره‌های سیاسی کشور نسبت به حمله امروز در برابر سفارت روسیه واکنش نشان داده اند و این حمله را محکوم کرده اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، یوناما در تویتی از مقام‌های حکومت سرپرست خواسته است تا در تامین امنیت مردم و نهادهای دیپلوماتیک اقدام کنند.

وزارت خارجه امارت اسلامی با ابراز همدردی با دولت و مردم روسیه و همچنان خانواده‌های قربانیان، گفته است که امارت اسلامی اقدامات جدی‌تر برای تامین امنیت سفارت روسیه در کابل انجام خواهد داد.

وزارت خارجه تاکید کرده است که امارت اسلامی اجازه نمی‌دهد تا این گونه “اقدامات منفی دشمنان” بر روابط دو کشور (افغانستان و روسیه) اثر منفی بگذارد.

سفارت ایران در صفحه توییترش، این حمله را محکوم کرده و اظهار امیدواری کرده است که عاملان آن به زودترین فرصت بازداشت و به کیفر برسند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز حمله در برابر سفارت روسیه را محکوم کرده است. آقای کرزی در صفحه تویترش گفته است که او در یک تماس تلفونی با ضمیر کابلوف، نماینده روسیه برای افغانستان، با دولت و مردم روسیه ابراز همدردی کرده است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در دولت پیشین، این حمله را محکوم کرده و گفته است که هدف قرار دادن غیرنظامیان در مخالفت با اصول اسلامی و بشری است.

یک حمله انتحاری پیش از چاشت امروز در برابر سفارت روسیه در کابل رخ داد.

حمله انتحاری در نزدیکی سفارت فدراسیون روسیه؛ ۱۳ نفر کشته و زخمی به شمول دو دیپلمات روسی

فرماندهی امنیه کابل در خبرنامه‌یی گفته است که حمله کننده انتحاری که قصد داشت خود را در میان تجمع مردم در برابر سفارت روسیه در کابل انفجار دهد، قبل از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی هدف قرار گرفت و مواد انفجاری همراه‌اش انفجار کرد.

فرماندهی امنیه کابل از جان باختن شش تن به شمول دو کارمند سفارت روسیه در این حمله خبر داده است.

 

آژانس خبری صدای پامیر ضمن محکومیت شدید این جنایت، به خانواده افراد کشته شده تسلیت عرض می کند.

امیدواریم شاهد امنیت پایدار برای همه اقوام و مذاهب در سراسر میهن باشیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.