Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41134
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 2022 - 20:34 |

ولادیمیر پوتین: روند انتخاب رهبران در بریتانیا اصلا دموکراتیک نیست

ولادیمیر پوتین: روند انتخاب رهبران در بریتانیا اصلا دموکراتیک نیست

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، روند انتخاب رهبران در انگلستان اصلاً دموکراتیک نیست،

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، یک روز بعد از انتصاب رسمی لیز تراس در به عنوان صدر اعظم جدید انگلستان، ولادیمیر پوتین رئیس ‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه ۱۶ سنبله گفت، روشی که انگلستان رهبران خود را انتخاب می‌ کند، اصلاً دموکراتیک نیست.

او در مجمع اقتصادی در ولادی ‌وستوک گفت، مردم انگلستان در تغیر دولت مشارکت نمی ‌کنند، نخبگان حاکم در آنجا ترتیبات خود را دارند.

علی‌ رغم اقبال ۵۷.۴ ٪ از اعضای حزب محافظه‌ کار به لیز تراس برای تصدی سمت صدراعظمی انگلستان، نظرسنجی‌ ها از نارضایتی مردم این کشور از این انتخاب حکایت دارد.

یک نظرسنجی جدید در انگلستان نشان داده است که نیمی از مردم از انتخاب تراس به عنوان صدر اعظم انگلستان ناراضی بوده و ۶۷ ٪ نیز به کابینه او اعتماد ندارند.

به گزارش رویترز، پوتین در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره چشم ‌انداز روابط روسیه و انگلستان گفت، وظیفه آن‌ هاست که چگونه روابط را برقرار کنند.

رئیس‌ جمهور روسیه تاکید کرد، کار ما دفاع از منافع ما است و آن را به طور مداوم انجام خواهیم داد، اجازه ندهید کسی در این خصوص تردید داشته باشد.

روابط میان روسیه و انگلستان طی سال‌ های گذشته رو به تیرگی بوده و از زمان شروع جنگ اوکراین، موضع گیری های مقامات لندن علیه مسکو آشکارتر شده‌ است.

روسیه: انتظار بهبود روابط با لندن در دوره لیزا تراس را نداریم

این در حالی است که انگلستان در حال حاضر یکی از مهم ‌ترین حامیان اوکراین محسوب می‌ شود و بوریس جانسون سه بار در طول جنگ در اوکراین به این کشور سفر کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.