Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 41970
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2022 - 11:04 |

بازگشت ۳۷۰ نفر از مقامات پیشین به افغانستان

بازگشت ۳۷۰ نفر از مقامات پیشین به افغانستان

سخنگوی کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های حکومت موقت طالبان اعلام کرد که تاکنون ۳۷۰ نفر از مقامات پیشین به افغانستان بازگشته اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «احمد‌الله وثیق» سخنگوی کمیسیون ارتباط با شخصیت‌های حکومت موقت طالبان اظهارداشت که از زمان ایجاد این کمیسیون تاکنون ۳۷۰ نفر به افغانستان بازگشته‌اند.

وی افزود: این کمیسیون تا بازگشت آخرین افغان خارج از کشور به فعالیتش ادامه خواهد داد.

وثیق گفت که افراد بازگشتی به افغانستان شامل برخی وزیران، معاونان، نمایندگان پارلمان، کارمندان امنیت ملی، خبرنگاران و چهره‌های مطرح‌ سیاسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ارتباط با شخصیت های افغانستان با اشاره به اینکه شماره‌های تماس برای هماهنگی پیش‌تر اعلام شده و در اختیار اشخاص قرار گرفته است، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در هرات گفت: باید بگویم، محمد اشرف غنی، تاکنون با این کمیسیون تماس نگرفته است.

وی ادامه داد: حکومت موقت طالبان از «محمد اسماعیل‌خان» نیز خواسته است که در افغانستان بماند، اما وی به جای اینکه در کشور خود باعزت زندگی کند، به خارج از کشور رفته است.

وثیق تأکید کرد: حکومت موقت افغانستان در نظام کنونی افراد نخبه و متخصصی که به کشور بازگردند را بکار می‌گیرد و نیز برای سفر دوباره‌شان به خارج از افغانستان هیچ‌ ممانعتی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت ها با رد ادعای ممانعت طالبان از خروج «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه سابق افغانستان گفت: شایعاتی وجود دارد که عبدالله عبدالله حق سفر به هیچ کشوری را ندارد؛ در حالی‌که وی چند بار به خارج از افغانستان سفر کرده و دوباره بازگشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.