Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 42113
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2022 - 10:58 |
بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟

بیانیه موسسه وحیانی منهاج در باره اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز

بیانیه موسسه وحیانی منهاج در باره اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟

ترور و تکفیر بازهم در اقدام ذلیلانه و شقاوت‌آمیز جنایت آفرید و ده‌ها مرد، زن و کودک بی‌گناه را در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام (شاه‌چراغ) در آتش کین و کفر سوزاند. ترور و تکفیر؛ توأمان با هم است و دوروی یک سکّه را تشکیل می‌دهد. تکفیر؛ تجویزِ ترور است و ترور؛ تأییدِ تکفیر. آبشخور هردو؛ کفر و استکبار است.

برای تروریست‌های تکفیری و تکفیری‌های تروریست، هیچ‌چیز بدتر از ارادت و محبت به خاندان رسالت نیست. خاندانِ رسالت؛ کانون ارادت و مرکزِ محبتِ امّت اسلام است.

استکبار جهانی این کانون محبت و مرکزِ محبت را؛ کانون عداوت با خود می‌بیند و در صدد است این محور را؛ متلاشی کند. چنان‌که تلاش و تکاپوی استکباریان برای طرد و تضعیف شعائر اسلامی نظیر حجاب نیز؛ با انگیزه‌ی نابودی نمادهای مسلمانی؛ به نیت نفوذ در میان مسلمانان انجام می‌گیرد.

معلوم است وقتی این امّت محوریتِ محبت و ارادت و نیز نمادهای مسلمانی را به‌مثابه‌ی منبع و مبنای اراده و اساس و ابزارِ عزّت و استقلال از دست بدهد؛ دیگر هیچ مانعی برای نفوذِ بیگانگان نخواهد بود.

امّا تلاش و تکاپوی کفر و استکبار؛ در ترور و تکفیر مسلمانان و نابودیِ نمادهای مسلمانی؛ سرانجامی نخواهد داشت. نه ارادت و محبت امّت به خاندان رسالت با ایجاد ترس و ترور می‌کاهد و نه مسلمانان؛ نمادهای مسلمانی را فرو می‌نهند و تسلیمِ ترور و تکفیر می‌شوند و نه از استکبار؛ استقبال می‌کنند.

ترور و تکفیر و نیز کفر و استکبار؛ جز رسوایی، شکست و سرنوشتِ شوم؛ دست آورد ندارد.

مؤسسه وحیانی منهاج این حادثه دل‌خراش را به محضر شریف حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و عموم مسلمانان و ملت ایران و خانواده‌های شهدا تسلیت عرض نموده و از خداوند برای مجروحان سلامتی مسئلت می‌نماید.

«وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

مؤسسه وحیانی منهاج

۵/۸/۱۴۰۱

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.