Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 42123
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2022 - 15:38 |

واکنش‌های داخلی و خارجی به تشکیل دولت جدید عراق

واکنش‌های داخلی و خارجی به تشکیل دولت جدید عراق

تشکیل دولت جدید واکنش‌های سران گروه‌های سیاسی عراق و نیز دیگر کشورها را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ برنامه دولت و کابینه دولت السودانی روز گذشته و در جلسه پارلمان عراق رای اعتماد کسب کرد و این واکنش‌های داخلی و خارجی را به دنبال داشت.

«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق تاکید کرد دولت آتی با همکاری قوه مقننه از دشواری‌های مرحله آتی گذر خواهد کرد.

السودانی در جلسه پارلمان برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی وی گفت: مایه افتخار من است که در پارلمان برای ارائه برنامه دولت و کسب رای اعتماد نمایندگان و آغاز صفحه جدیدی در عرصه اجرایی کشور در پارلمان حضور دارم.

السودانی افزود: دولت آتی به مسئولیت خود در این مقطع زمانی که جهان شاهد تحولات، منازعات سیاسی و اقتصادی بسیار بزرگی است، عمل خواهد کرد؛ تحولاتی که چالش‌های جدیدی بر بحران‌های انباشته شده عراق در زمینه اقتصادی، اجتماعی، انسانی و محیط زیستی خواهد افزود.

وی با بیان اینکه با ملت بزرگ عراق عهد صادقانه می‌بندیم که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و موفقیت دولت آتی بکار بندیم، تاکید کرد: اپیدمی فساد که همه بخش‌ها را آلوده کرد، مهلک‌تر از اپیدمی کروناست چرا که منجر به تضعیف حکومت، افزایش فقر، بیکاری و سوء خدمات رسانی شده است لذا برنامه دولت دربردارنده سیاست‌ها و اقدامات قاطعانه‌ای برای مبارزه با این اپیدمی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.