Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 42155
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 29 اکتبر 2022 - 8:20 |

کمک ۱۰ میلیون دالری دانمارک و کوریای جنوبی به افغانستان

کمک ۱۰ میلیون دالری دانمارک و کوریای جنوبی به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، امروز اعلام کرد که دانمارک و کوریای جنوبی ۱۰ میلیون دالری به بخش آموزش کودکان در افغانستان کمک کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، امروز با انتشار پیامی در توییتر از کمک ۱۰ میلیون دالریی دانمارک و کوریای جنوبی به بخش آموزش کودکان در افغانستان سپاسگزاری کرد.

به نقل از رادیو فرانسه، یونیسف در پیام توییتری اخیر خود افزود که این ۱۰ میلیون دالری به گسترش فضاهای آموزشی برای آسیب‌پذیرترین دختران، پسران و آموزگاران آن‌ها در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

به رغم کمک‌های یونیسف و دیگر نهاد‌های غیر دولتی به افغانستان، این کشور در رده بدترین کشورها برای کودکان قرار دارد. طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان غیردولتی «حقوق کودکان» (KidsRights) ایسلند، سوئد و فنلاند بهترین کشورها، سیرالئون، افغانستان و چاد بدترین کشورها برای کودکان هستند.

بنا بر گزارش‌های نهاد‌ها مدافع حقوق کودکان، چهارده ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان و رویارویی مردم با یک بحران اقتصادی بی‌سابقه، وضعیت حقوق بشری، بویژه وضعیت کودکان در این کشور بدتر شده است.

یونیسف پیشتر نیز در گزارشی نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان هشدار داده و گفته بود که بیش از یک میلیون کودک در این کشور از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و نیاز به کمک‌های فوری برای زنده ماندن دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.