Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 41867
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 21 اکتبر 2022 - 19:53 |

۳۰ کشته و ۱۶ زخمی برای طالبان در درگیریهای بدخشان

۳۰ کشته و ۱۶ زخمی برای طالبان در درگیریهای بدخشان

در پی درگیری شدید چند روز گذشته میان نیروهای مقاومت و گروه طالبان دست‌کم ۳۰ تن از طالبان کشته و ۱۶ تن آن‌ها زخمی شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر با استناد به منابع محلی، طالبان به رهبری مولوی امان الدین منصور والی طالبان در بدخشان حملاتی گسترده را بالای نیروهای مقاومت آغاز کردند که در نتیجه ضد حمله نیروهای جبهه مقامت ۳۰ طالب کشته و ۱۶ تن آن‌ها زخمی شدند.

به گفته‌ این منابع، طالبان در سه روز گذشته حملات‌شان را به شهرستان‌های “شیوه” و “یفتل” گسترش داده‌اند. رهبری نیرو‌های جبهه مقاومت را در بدخشان “عبدالمجید مجاهد” و “سیدبحرالدین” به دوش داشته‌اند. در سمت دیگر گروه طالبان مولوی “امان‌الدین منصور” را مسوول سرکوب جبهه مقاومت ملی در بدخشان تعیین کرده‌اند.

در همین‌حال برخی رسانه‌ها به نقل از منابع محلی بدخشان مدعی شدند طی همین درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های طالبان و جبهه مقاومت، شش تن از اعضای این جبهه نیز به‌شمول یک فرمانده‌ی جبهه مقاومت به‌نام “سیدبحرالدین” در این ولایت به شهادت رسیده است.

همزمان با دریافت خبر فوق، منابع معتبر دیروز پنج‌شنبه، ۲۸ میزان/ مهر، به خبرگزاری صدای افغانستان خبر دادند که طی یک کمین نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان “شغنان” استان بدخشان، دست‌کم ۶ نیروی طالبان کشته و یک تانک هاموی این گروه با چند میل جنگ افزار شان به آتش کشیده شده است. به گفته این منابع، حمله غافلگیر کننده روز گذشته، در ولسوالی شغنان رخ داده و تمامی نیروهای چریکی جبهه مقاومت پس از انجام این حمله موفقیت‌آمیز، در سلامتی کامل از محل درگیری بیرون شده‌اند.

شغنان از شهرستان‌های هم‌مرز با تاجیکستان است که از گذشته کمیساری سرحدی نیز در این شهرستان مستقر می‌باشد. اکنون هم چهار شهرستان استان بدخشان؛ یفتل، راغستان، کوهستان و بخش های از ارغنجخواه گواه نبرد های سنگین میان نیروهای جبهه مقاومت و گروه طالبان است که به دو طرف تلفات‌ای وارد شده اما رقم تلفات گروه طالبان، بلند گزارش شده است.

گفتنی‌است، نیروهای جبهه مقاومت استان بدخشان، طی درگیر‌های متعدد در روزها و ماه‌های گذشته و در شهرستان‌های مختلف این استان به گروه طالبان تلفات سنگینی وارد کردند. همزمان با افزایش نبردها در بدخشان، ناظران پیش‌بینی می‌کنند که جغرافیای مقاومت از دره‌های شمال کابل و یکی دو استان خاص خارج شده و به سرتاسر افغانستان، به‌ویژه استان‌های شمالی و از جمله بدخشان در حال گسترش است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.