Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 42946
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 21 نوامبر 2022 - 9:53 |

طالبان خطاب به سازمان ملل: بی‌انصاف!

طالبان خطاب به سازمان ملل: بی‌انصاف!

به رغم تاکید سازمان ملل بر عدم به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان، این گروه عدم حضور نماینده خود در سازمان ملل را ناعادلانه خوانده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ شاهین در توئیتی نوشت: افغانستان عضو سابق سازمان ملل بوده و در وضعیت کنونی افغانستان، نماینده دولت موقت طالبان در تمام جلسات سازمان ملل و نشست‌ها باید حضور داشته باشد تا حقایق را به دنیا برساند و این یک بی انصافی است که تا حالا این صندلی به دولت موقت طالبان سپرده نشده است، ما از سازمان ملل می‌خواهیم که صندلی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد، را به دولت موقت طالبان داده و این بی انصافی را خاتمه یابد.

سازمان ملل قبل از این گفته بود: دولت موقت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را در مورد افغانستان به تصویب رسانده است که بر مبنای آن جامعه جهانی دولت موقت طالبان را در صورت عدم رعایت حقوق بشر، از جمله حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها، به رسمیت نمی‌شناسد.

۱۱۶ کشور به این قطع‌نامه رأی مثبت داده‌اند، درحالی که ۱۰ کشور، از جمله روسیه و چین به این قطع‌نامه رأی ممتنع داده و نگرانی‌هایی را مبنی بر «نامتوازن بودن متن» مطرح کرده‌اند.

این قطع‌نامه خواستار احترام کامل به حقوق بشر و مشارکت معنادار زنان در تمام عرصه‌های زندگی شده است.

همچنین در این قطع‌نامه در مورد تحولات و نوسانات در افغانستان از زمان تسلط طالبان در آگوست سال گذشته‌ی میلادی، شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی، خشونت مداوم و حضور گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.