Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 43097
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 25 نوامبر 2022 - 21:25 |

مسکو در تلاش برای باثبات ساختن اوضاع در افغانستان

مسکو در تلاش برای باثبات ساختن اوضاع در افغانستان

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، می‌گوید که مسکو در راستای ایجاد ثبات در افغانستان کمک خواهد کرد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آقای پوتین که در نشست سران سازمان پیمان امنیت جمعی سخن می‌زد، بر فراگیر بودن حکومت سرپرست در افغانستان نیز تاکید ورزید.
این نشست روز چهارشنبه در شهر ایروان ارمنستان برگزار شد.

رییس‌جمهور روسیه در این نشست گفته است: «وظیفه‌ی که برای ما اولویت ‌دارد در این مرحله، اطمینان از تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر در افغانستان است که شامل نمایندگان همه اقوام در سطح مناسب باشد.»
ولادیمیر پوتین در این نشست همچنان گفته است که کشورش بر این باور است که هماهنگی بیشتر در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی در برطرف شدن مشکل افغانستان نیاز است.

در همین حال، معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این گفته‌ها می‌گوید که حکومت کنونی افغانستان فراگیر است و جامعه جهانی باید از مداخله در مسایل داخلی افغانستان خودداری کند.
به گزارش طلوع، بلال کريمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «تشکیل نظام، تشکیل حکومت، تشکیل حکومت فراگیر موضوع داخلی کشور ما است امارت اسلامی منحیث یک نظام واقعی و نماینده واقعی مردم خود در مورد قضایای داخلی افغانستان تصمیم میگیرد.»

در کنار رییس‌جمهور روسیه در این نشست، نخست‌وزیر ارمنستان، رییس‌جمهور بلاروس، رییس‌جمهور قزاقستان، رییس‌جمهور قرقیزستان، رییس‌جمهور تاجیکستان و دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعمی حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.