Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 43452
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2022 - 15:17 |

تضمین حق حجاب؛ درخواست مسلمانان نیجریه از دولت آینده

تضمین حق حجاب؛ درخواست مسلمانان نیجریه از دولت آینده

جامعه مسلمانان نیجریه با اعلام خواسته‌ها و معیارهای زنان مسلمان برای رأی‌دادن در انتخابات ۲۰۲۳ نیجریه تأکید کرد: ما به دولتی نیاز داریم که آزادی استفاده از حجاب را تضمین کند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، شاخه جامعه دانشجویان مسلمان نیجریه واحد منطقه ایالتی لاگوس، معیارهایی را فهرست کرده است که براساس آن زنان و نیجریه‌ای‌ها باید قبل از رأی‌دادن به هر نامزدی در انتخابات عمومی ۲۰۲۳ در نظر بگیرند.

به گفته آنها، سوابق نامزد، توانایی در حمایت از قانون اساسی، اطاعت از دستورات دادگاه، شخصیت و توانایی رهبری و توانایی تغییر نیجریه از جمله این معیارهاست. این انتخابات ۲۵ فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

این شاخه از زنان مسلمان نیجریه خواست فعالانه در انتخابات آینده شرکت و رهبرانی را انتخاب کنند که تصمیمات آگاهانه‌ای را برای بهبود زندگی جوانان، ایجاد محیطی مناسب برای رونق کسب و کار و همچنین تضمین امنیت حقوق دانش‌آموزان مسلمان در مدارس اتخاذ کند.

این گروه تأکید کردند ما به دولتی نیاز داریم که تضمین کند ما می‌توانیم از حجاب در مدارس، محل کار و جامعه بدون ترس از آزار و اذیت استفاده ‌کنیم.

آزادی حجاب در قانون اساسی نیجریه

در همین راستا؛ آدامو آدامو وزیر آموزش و پرورش نیجریه می‌گوید قانون اساسی نیجریه به زنان مسلمان اجازه می‌دهد تا مطابق با آموزه‌های دینی خود حجاب داشته باشند.

وی تصریح کرد: همه شهروندان مجاز به انجام اعمال دینی خود هستند تا زمانی که آسیب یا ناراحتی برای افراد دیگر ایجاد نشود. مایه تأسف است که بحث حجاب در کشور به سطح مدارس کشیده شده و درگیری‌های بی مورد ایجاد شده است.

این وزیر نیجریه‌ای تأکید کرد: حجاب زنان مسلمان، سنت است که در قرآن کریم توصیه شده است. کشور می‌تواند با گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به اختلافات مذهبی به جای توسل به خشونت، چیزهای زیادی به دست آورد. ما باید درک کنیم که قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه آزادی مذهب را برای همه شهروندان تضمین می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.