Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43577
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2022 - 20:57 |

دفتر مرکزی خبرگزاری جمهور در کابل تعطیل شد

دفتر مرکزی خبرگزاری جمهور در کابل تعطیل شد

آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزای جمهور اطلاع یافت که دفتر مرکزی این رسانه بعد از ۱۳ سال فعالیت مستمر در کابل تعطیل شده است.
این تصمیم پس از اخطارهای متواتر استخبارات طالبان و نهادهای تحت‌امر طالبان، توسط رئیس و صاحب امتیاز این خبرگزاری اتخاذ شده است.
مسئول این خبرگزاری مدعی است که بارها از طریق تماس تلفنی و احضار و اخطار توسط مسئولین طالبان مورد تهدید و بازپرس قرار گرفته است.
در اولین اخطار جدی، بتاریخ ۶ ثور ۱۴۰۱ ریاست نظارت بر رسانه‌های حکومت طالبان، خبرگزاری جمهور را متهم به فعالیت ضد امارت اسلامی و تلاش برای سرنگون کردن حکومت طالبان کرده و از رییس خبرگزاری جمهور خواستند هیچ تحلیل، خبر و گزارشی بر ضد امارت اسلامی نشر نکنند و حتی از نشر اخبار منفی در مورد حکومت طالبان خودداری نمایند.
براساس خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری جمهور این رسانه در ماهها و هفته های اخیر نیز ریاست استخبارات طالبان طی تماس‌ها و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز، دستور می‌دادند که تحلیل‌ها و گزارش‌های حاوی نقد حکومت طالبان از روی وب‌سایت و صفحه‌ی فیسبوک خبرگزاری جمهور حذف شود.

همچنین آنان به خبرنگاران جمهور اخطار داده اند که خودشان و خبرگزاری جمهور را اصلاح کنند!

بخشی از استخبارات طالبان که در منطقه‌ی “شش درک” کابل موقعیت دارد، همچنین مرکز رسانه‌های حکومت و نیز تماس‌های ناشناس، با توهین و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز، عرصه را بر فعالیت خبرگزاری جمهور تنگ کرده و بر همین اساس، ریاست خبرگزاری جمهور جهت حفظ امنیت و سلامت خبرنگاران خود تصمیم گرفت، ضمن پوزش از خبرنگاران جمهور که سالها با تحمل مشکلات و کمبودها به وظیفه‌ی ژورنالیستی و اطلاع‌رسانی خود، نهایت تلاش شان را به‌خرج دادند، اکنون دفاتر این خبرگزاری را در داخل افغانستان، تعطیل کند.

خبرگزاری جمهور با فعالیت درازمدت و احساس مسئولیت ملی، دهها خبرنگار ورزیده و‌ نام‌آشنا را به جامعه خبرنگاری افغانستان تحویل داد و میزبان تحلیل‌های کارشناسی نویسندگان و نخبگان عرصه‌های مختلف بود و می‌باشد. این رسانه صدها هزار خبر، گزارش، تحلیل، تصویر و اسناد را تا کنون منتشر کرده است.

براساس گزارش مسئولین خبرگزاری فعالیت این خبرگزاری از این پس با استفاده از سیستم اطلاع‌رسانی و روزنامه‌نگاری شهروندی ادامه خواهد یافت.
منبع: اداره‌ی خبرگزاری جمهور
آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.