Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 43581
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2022 - 21:11 |

اطلاعیه سفارت آلمان در ایران برای اتباع افغانستان

اطلاعیه سفارت آلمان در ایران برای اتباع افغانستان

آلمان برنامه‌‌ عمومی برای پذیرش اتباع افغانستان ندارد و فقط امکان پذیرش برای چند مورد خاص وجود دارد. امکان پذیرش اساساً برای آندسته از اتباع افغانستانی وجود دارد که بعنوان پرسنل محلی در یک سازمان آلمانی یا بین‌المللی فعالیت داشته‌ و یا به طور ویژه در معرض خطر باشند (برای مثال فعالان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان و خبرنگارها) و دولت فدرال آلمان با پذیرش آنها موافقت کرده باشد.

آندسته از اتباع افغانستانی که موافقتنامه پذیرش از سوی دولت قدرال المان را دریافت نکرده اند، لطفاً به کارفرمای قبلی خود اطلاع دهند که در ایران بسر می‌برند و اطلاعات جدید برای تماس با خود را به آنها بدهند. آنگاه سفارت رأساً با آنها بمنظور ادامه‌ روند کار تماس خواهد گرفت.

اتباع افغانستان که موافقتنامه پذیرش هنوز از سوی دولت فدرال المان دریافت تکرده اند و به عنوان نیروی محلی برای یک سازمان المانی مشغول کار بودند، کسانی که زمانی بعنوان نیروی محلی فعالیت داشته‌اند و قرارداد کاری آنها قبل ازسال ۲۰۱۳ پایان نیافته است، این امکان را دارند که از طریق کارفرمای سابق‌شان، در معرض خطر بودن خود را اعلام و بر اساس روند موجود برای کارمندان محلی درخواست خود را ارایه نمایند.
اگر شرایط لازم برای پذیریش در مورد شما صدق کند، برای شما موافقتنامه‌ پذیرش صادر خواهد شد. در صورتی که موافقتنامه‌ پذیرش برای شما صادر گردد، سفارت آلمان در تهران با توجه به اطلاعات تماس‌تان، با شما تماس خواهد گرفت.

اتباع افغانستانی که در معرض خطر قرار دارند مانند فعالان حقوق بشر یا مدافعان حقوق زنان یا خبرنگاران؛ آندسته از اتباع افغانستان، اعم از زن و مرد شاغل در حوزه‌های مدنی-اجتماعی، رسانه‌ای، فرهنگی و علمی که دولت فدرال آلمان تا زمان پایان عملیات تخلیه اضطراری نظامی آنها را به عنوان افراد “در معرض خطر جدی” شناسایی نموده و به آنها وعده تلاش برای خروج از خاک افغانستان به همراه ارتش فدرال را داده بود هم امکان ورود به خاک آلمان را خواهند داشت. اگر به این گروه از افراد تعلق دارید، وزارت خارجه فدرال آلمان یا سفارت آلمان در تهران در صورت وجود موافقتنامه‌ پذیرش، با شما تماس خواهد گرفت. پس از بررسی و تأیید امنیتی، مدارک ورود به آلمان می‌تواند برایتان صادر شود.

کسانیکه که عضوی از خانواده شان (همسر و فرزندان شان، پدر و پدر و مادر بزرگ…؛

کسانی که هیچ یک از موارد فوق در خصوص شان صدق نمی کند، دولت فدرال آلمان هیچ برنامه‌ عمومی پذیرشی برای اتباع افغانستانی در ایران ندارد. برای ارایه‌ درخواست پناهندگی، طبق اصل قلمرو حاکمیت باید در آلمان حضور داشته باشید. سفارت آلمان در تهران اساساً هیچگونه درخواستی را در ارتباط با پناهندگی دریافت نمی کند و مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.