Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 43420
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2022 - 14:20 |

زمستان سرد بدخشان؛ ارسال غذا و دوا به مناطق دوردست

زمستان سرد بدخشان؛ ارسال غذا و دوا به مناطق دوردست
همزمان با آغاز برفباری در نقاط دوردست و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی شماری از ولسوالی های بدخشان ، مسوولان محلی این ولایت می گویند که امکانات غذایی و دوایی ۵ ماهه برای ساکنان این مناطق فرستاده شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ مسیرهای مواصلاتی ولسوالی های واخان، نسی، شغنان، کوفاب، زیباک و مایمی، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما مسدود می شود و ساکنان این مناطق با مشکلات زیاد از جمله کمبود دوا و غذا مواجه می شوند. اما مسوولان محلی بدخشان می گویند که امسال تدابیر لازم برای نقاط دوردست این ولایت گرفته شده و مشکلات سال‌های گذشته رخ نخواهد داد.

نثاراحمد احمدی، معاون والی بدخشان، امروز (دوشنبه ۱۴ قوس) گفت که حکومت محلی با همکاری موسسات همکار مواد خوراکی و دوایی ۵ ماهه برای ولسوالی های دوردست این ولایت فرستاده اند.
معاون والی بدخشان افزود که امکانات دیگر نیز برای ولسوالی دوردست و صعب العبور این ولایت در آینده نزدیک فرستاده می شود.
به گفته احمدی، مقامات از کابل طی هفته های اخیر به پامیرهای بدخشان نیز رفته بودند و ضمن بررسی مشکلات، مقداری مواد غذایی و خیمه به آنان کمک کرده اند.
با وجود این، معاون والی بدخشان می گوید که کمک های صورت گرفته هنوز کافی نیست و موسسات کمک رسان، بیشتر به وضعیت ولسوالی های این ولایت رسیدگی کنند.
ولایت بدخشان با توجه به جغرافیای کوهستانی و راه‌های دشوارگذری که دارد همه‌ساله شاهد برف‌باری‌های سنگین و بسته شدن راه‌های رفت‌وآمد در فصل زمستان می‌باشد.
 افزون بر این، وقوع رویدادهای طبیعی مانند برف‌کوچ‌ها مردم را در شمار زیادی از ولسوالی‌های سرحدی با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌سازد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.