Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 43483
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2022 - 16:54 |

معامله بن‌سلمان با تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط

معامله بن‌سلمان با تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط

یک شبکه صهیونیستی به نقل از مقامات بلندپایه سعودی از حتمی بودن عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو و فهرست مطالبات ولی‌عهد سعودی برای پیشرفت این روند خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، شبکه صهیونیستی «آی۲۴» با انتشار گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات بلندپایه سعودی اعلام کرد که  روابط سعودی – اسرائیلی به سمت عادی‌سازی پیش می‌رود و در این میان تنها موضوع زمان مطرح است.

وبگاه این شبکه صهیونیستی با انتشار این گزارش نوشت: «روابط سعودی – اسرائیلی به سمت عادی‌سازی پیش می‌رود اما این امر بسیار زمان‌بر است».

به ادعای این رسانه صهیونیستی، مقامات بلندپایه سعودی می‌گویند که در عادی‌سازی با اسرائیل تنها، موضوع زمان مطرح است، ضمن این‌که بن سلمان ولی‌عهد برای این امر شروطی گذاشته که تاکید بر ائتلاف آمریکایی–سعودی، التزام به پیگیری ارسال تسلیحات به گونه‌ای که گویی عربستان نیز یکی از کشورهای ناتو است و نیز توافق‌نامه‌ای که به سعودی‌ها اجازه دهد از ذخایر عظیم اورانیوم برای برنامه هسته‌ای غیرنظامی و محدود استفاده کنند، از جمله آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه دولت سعودی در نشستی که چند هفته پیش با آمریکایی‌ها داشت، تصریح کرد: روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی پیش می‌رود، اما بیشتر طول می‌کشد و ما نباید گاری را جلوی اسب قرار دهیم.

رسانه صهیونیستی با اشاره به وجود یک «سند رسمی» در این خصوص نوشت که عربستان سعودی در قبال پیشرفت در روابط با اسرائیل، فهرست مطالباتی را ارائه کرده که همه متوجه واشنگتن است و در آن سخنی از موضوع فلسطین به میان نیامده است.

بنابر این گزارش، عادل الجبیر چند هفته پیش نیز با مقامات جامعه یهودیان در واشنگتن دیدار داشت و طی آن پیام‌هایی در خصوص آینده روابط ریاض با تل‌آویو ارائه کرد.

بر اساس این سند رسمی، الجبیر اذعان می‌کند که «اسرائیل و دیگر کشورهای خلیج [فارس] از سال‌ها پیش شروع به عادی‌سازی تدریجی روابط کرده‌اند و باید این روند به بلوغ برسد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.