Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 43648
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2022 - 20:25 |

نشست اندونزی و تاکید بر دولت فراگیر و حقوق زنان

نشست اندونزی و تاکید بر دولت فراگیر و حقوق زنان

شرکت کنندگان نشست اندونزی با تأکید بر لزوم ایجاد دولت فراگیر و حق تحصیل برای زنان و دختران افغانستان، تأکید کرد آنها نقش کلیدی در توسعه کشورشان دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ نشست بین‌المللی اندونزی درباره آموزش زنان و دختران افغانستان در بیانیه‌ای بر حمایت از هر ابتکار یا تلاشی برای ایجاد محیطی مساعد برای تحقق گفتگوهای بین‌الافغانی فراگیر تأکید کرد.
در این نشست همچنین بر لزوم ایجاد گفتگوهای بین‌الافغانی فراگیر برای برقراری صلح پایدار و نیز ایجاد دولتی فراگیر که از تنوع قومی این کشور نمایندگی کند، تأکید شد.

شرکت کنندگان این نشست در ادامه نیز بر حمایت و همبستگی قوی خود با مردم افغانستان در دستیابی به صلح، ثبات و رفاه پایدار تأکید کردند و آموزش زنان را برای تحقق آن مهم دانستند.
بیانیه با تأکید بر اینکه زنان و دختران کلید توسعه، صلح و شکوفایی افغانستان هستند، تصریح کرد که تضمین مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان و دختران افغانستان در جامعه، این کشور را قادر می‌سازد تا به پتانسیل کامل خود دست یابد.

شرکت کنندگان نشست مالزی با درخواست لغو محدودیت‌های زنان و دختران در افغانستان، از جمله در زمینه تحصیل و اشتغال، اظهار کردند: افغانستان باید به طور مستمر اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت زندگی زنان و دختران افغان و حفاظت از تحقق حقوق اساسی آنها از جمله حق تحصیل انجام دهد.
در ادامه این بیانیه بر لزوم اقدامات عینی جهت گسترش فرصت‌ها و دسترسی زنان و دختران افغان برای بهره مندی یکسان از آموزش رسمی در تمام سطوح و روش‌های مختلف یادگیری از جمله روش‌های یادگیری حضوری، مجازی و از راه دور تأکید شد.

شرکت کنندگان در انتها نیز خواستار حمایت قوی و ملموس بین‌المللی از چنین اهدافی شده، از جمله از طریق کمک‌های مالی، کمک‌های غیر نقدی و کمک هزینه‌های تحصیلی از سوی دولت‌ها و نهادهای غیردولتی شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.