Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 43861
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2022 - 14:52 |

هشدار شرکت‌های فناوری درباره آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی

هشدار شرکت‌های فناوری درباره آینده اقتصادی رژیم صهیونیستی

برخی شرکت‌های فناوری اسرائیلی به بنیامین نتانیاهو نسبت به پیامدهای وضعیت اقتصادی وخیم رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

به گزاش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از عربی ۲۱، مئیر اورباخ، خبرنگار اقتصادی روزنامه یدیعوت آحرونوت در سخنانی گفت: ده‌ها تن از مدیران ارشد صنعت فناوری پیشرفته در اسرائیل نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو ارسال کرده و نگرانی شدید خود را از عواقب قدرت گرفتن گروه‌های راست افراطی اعلام کرده‌اند.

آن‌ها تأکید کرده‌اند که به واسطه عملکرد این گروه، اقتصاد اسرائیل و به طور خاص صنعت فناوری پیشرفته تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.

در گزارش این روزنامه ضمن هشدار به نتانیاهو، تصریح شده است که ثبات قانونی شرط لازم برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است و به آن‌ها کمک می‌کند در برخی کشورها سرمایه‌گذاری کنند، اما فقدان آن، آن‌ها را از اسرائیل دور کرده و به سمت کشورهای دیگر سوق می‌دهد. بنابراین ممکن است شاهد فرار شرکت‌های فناوری بین‌المللی از اسرائیل باشیم که عواقب مخربی بر اقتصاد و جامعه در اسرائیل به همراه خواهد داشت.

این هشدارها درباره چشم‌انداز اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می‌شود که در محافل امنیتی و نظامی هم نسبت به تهدیدهای امنیتی و افزایش فعالیت‌های مقاومت فلسطین هشدار داده شده است.

ژنرال امیر آویوی، از افسران عالی رتبه در ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با تأکید بر اینکه امتیازدهی به فلسطینیان در قالب عقب‌نشینی از برخی مناطق اشغال شده، راه حل منازعه با آن‌ها نیست، درباره تهدیدهای پیش روی این رژیم، گفت: من در مقابل چشمان خود سه تهدید وجودی را می‌بینم که اسرائیل باید به آن‌ها توجه کند: اولین تهدید، ایران است. تهدید دوم، در داخل کشور است و به واسطه نبود حاکمیت، عدم کنترل و تسلط بر شهرک‌ها و آسیب‌هایی که به نیروهای امنیتی اسرائیل وارد می‌شود، بسیار خطرناک‌تر است. تهدید سوم هم رشد حرکت جهانی یهودی‌ستیزی و گرفتن مشروعیت از اسرائیل است که درواقع یکی از بزرگ‌ترین تهدیدهای یهودیان در طول تاریخ به حساب می‌آید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.