Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 43568
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2022 - 13:25 |

وزیر خارجه سعودی: به دراز کردن دستمان به سوی ایران ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه سعودی: به دراز کردن دستمان به سوی ایران ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه سعودی ضمن بیان این‌‌ که ایران بخشی از منطقه است و حرف‌های مثبتی از آن شنیده می‌شود، گفت که ریاض به دراز کردن دست خود به سوی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی شب گذشته (جمعه، ۱۸ آذر) طی نشست خبری با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج در پایان اجلاس سران عرب و چین در ریاض تاکید کرد: «ایران بخشی از منطقه و یک همسایه است.. ریاض همچنان دست خود را برای رسیدن به یک رابطه مثبت که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم ما باشد دراز خواهد کرد».

وی افزود: «حرف‌های مثبتی از ایران می‌شنویم و امیدواریم که این حرف‌ها به روابط مثبت تبدیل شود». وزیر خارجه سعودی طی این نشست خبری که از شبکه الاخباریه پخش شد، افزود: «اقتصاد پادشاهی [سعودی] به سرعت در حال رشد است و ما به قطبی شدن یک شریک بدون شریک دیگر اعتقاد نداریم».

بن فرحان ادامه داد: ما بر تقویت همکاری‌ عربی با چین تاکید کردیم .. با پکن در خلیج فارس و کشورهای عربی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: همکاری با چین به مقابله با چالش‌ها کمک خواهد کرد. همکاری با همه، فلسفه پادشاهی (سعودی) است و شراکت ما با واشنگتن نیز پابرجاست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.