Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 44023
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 دسامبر 2022 - 12:48 |

کاهش درآمد صادرات نفت عربستان

کاهش درآمد صادرات نفت عربستان

منابع خبری اعلام کردند که درآمد صادرات نفت خام عربستان در ماه اکتبر کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، اداره آمار عربستان سعودی اعلام کرد که درآمد ناشی از صادرات نفت عربستان در ماه اکتبر کاهش یافت و به ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ دلار رسید.

این میزان درآمد ناشی از صادرات نفت خام و محصولات پالایش شده مانند گازوئیل بوده است.

این  آمار پایین‌ترین درآمد نفتی عربستان از ماه فوریه را نشان می‌دهد و حاکی از آسیب دیدن بازار نفت از ضعف اقتصاد دنیا و تورم بالاست.

به گزارش اسپوتنیک، داده‌های منتشر شده از مرکز آمار عربستان در هفته جاری نشان داد که چگونه ضعف اقتصاد جهانی و تورم بالا، بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

درآمد نفتی عربستان در ماه فوریه، یعنی زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین برابر با ۲۴ میلیارد دلار بود. جنگ اوکراین قیمت نفت را به‌شدت افزایش داد.

عربستان سعودی در ۹ ماه ابتدای سال جاری میلادی ۲۷۸ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است.

اعضای گروه «اوپک‌‌پلاس» ۵ اکتبر بر سر کاهش ۲درصدی تولید نفت توافق کردند. مطابق آن توافق مقرر شد روزانه ۲ میلیون بشکه نفت کمتر روانه بازار می‌شود، سیاستی که در وهله نخست قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد و به‌زعم آمریکا در این اوضاع بحرانی جهان به‌نفع روسیه در جنگ اوکراین تمام خواهد شد.

به دنبال تصمیم اوپک پلاس، آمریکا هشدارهایی به عربستان داد و این هشدار با «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا شروع شد که از متقاعد کردن محمد بن سلمان برای افزایش بیشتر تولید نفت ناامید شده است. جو بایدن اعلام کرد گزینه‌های خود درباره عربستان را بررسی می‌کند. این امر نشان می‌دهد که تصمیم کاهش تولید نفت به تنش در روابط ریاض و واشنگتن به عنوان متحدان نزدیک منجر شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.