Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 44298
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2023 - 9:12 |

کابلوف: نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان هستیم

کابلوف: نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان هستیم

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که کشورش هنوز هم نگران احیای نفوذ امریکا در افغانستان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آقای کابلوف در تازه ترین مورد در مصاحبه با روزنامه هندو گفت که کرملین نگران تلاش‌های امریکا برای احیای نفوذ و قابلیت‌هایش در افغانستان است.

کابلوف گفت: “روسیه، به طور مشخص نگران تلاش‌‌های جاری امریکا برای به دست آوردن توانایی کنترول و اعمال نفوذ بر وضعیت کنونی افغانستان و از جمله ایجاد تاسیسات نظامی در کشورهای همسایه است.”

آقای کابلوف از اقدامات طالبان علیه داعش ستایش کرده‌است.

او همچنین گفت که روند به رسمیت شناخته شدن طالبان با اشتراک نمایندگان این گروه در نشست‌های منطقه‌ای از جمله فارمت مسکو در ماه نوامبر، آغاز شده است. اما، او فقدان مشروعیت داخلی طالبان را معضل اصلی در برابر رسمیت این گروه توصیف کرد.

کابلوف گفت: “به رسمیت شناخته شدن طالبان در سطح بین‌المللی بستگی به تطبیق شرایط زیر از سوی کابل دارد: تکمیل روند مصالحه بین‌الافغانی، ایجاد ساختار فراگیر قدرت، محو تهدید تروریزم و موادمخدر و رعایت اصول بنیادین حقوق بشر.”

او در این مصاحبه از عملکرد نصیر فایق، نماینده کنونی افغانستان در سازمان ملل به دلیل رای دادن به قطعنامه‌های ضد روسیه، ابراز نارضایتی کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.