Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 45344
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 فوریه 2023 - 21:41 |

دیدار مقامات ازبکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل؛ افغانستان محور مذاکرات

دیدار مقامات ازبکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل؛ افغانستان محور مذاکرات

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و مشاور ارشد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در مورد همکاری متقابل تبادل نظر کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در افغانستان و «فرانک ریموس» مشاور ارشد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در شهر «تاشکند» دیدار و در مورد دستور کار مشترک و همکاری متقابل تبادل نظر کردند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان تلاش‌های ازبکستان را در ارائه کمک‌های همه جانبه به مردم افغانستان و همچنین فراهم امکانات برای انتقال بارها به افغانستان از طریق مرکز حمل و نقل و لجستیک بین‌المللی چند منظوره جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه در شهر «ترمذ» که به ابتکار «شوکت میرضایف» رئیس جمهور ایجاد شد، بسیار ارزشمند خواند.

در این راستا، طرفین بر اهمیت گسترش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و شرکای بین المللی تاکید کردند. همچنین استفاده گسترده از مرکز بین المللی که برای حمل و نقل بارها نه تنها به افغانستان، بلکه به دیگر کشورهای جهان از تمام زیرساخت‌های لازم برخوردار است، بررسی شد.
آژانس خبری صدای پامیر.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.