Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 45408
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 فوریه 2023 - 9:52 |

محدودیت‌های گسترده علیه نهادهای دینی مراکش در فرانسه

محدودیت‌های گسترده علیه نهادهای دینی مراکش در فرانسه

دولت فرانسه اخیراً تلاش‌های گسترده‌ای را با هدف به حاشیه راندن و حتی ریشه‌کن کردن حضور نهادهای دینی مراکش در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اخبارنا المغربیة، دولت فرانسه اخیراً تلاش‌های گسترده‌ای را در جهت محدود و حتی ریشه‌کن کردن حضور نهادهای دینی مراکشی در این کشور آغاز کرده است.

یکی از مهم‌ترین این اقدامات ارائه فهرست هشتاد نفری از امامان جماعات مساجد و مسئولان مساجد مراکشی در فرانسه از سوی سازمان اطلاعات به وزارت کشور فرانسه و طرح اتهامات مرتبط به تروریسم برای اخراج آنها از کشور بوده است.

از سویی دستگاه قضایی فرانسه نیز وزارت کشور را ترغیب کرده تا این افراد را از فرانسه اخراج کند. یک دادگاه اداری پیش‌تر حکم اخراج حسن آیکوسین، خطیب اهل مراکش را از فرانسه صادر کرد.

برخی از منابع مراکشی این اقدامات را تلاش برای تضعیف جایگاه مراکش در میان مسلمانان فرانسه به سود جایگاه الجزایر می‌دانند، با این حال اقدامات صورت گرفته علیه مسلمانان گریبان‌گیر نهادهای الجزایری نیز شده و محدودیت‌های گسترده‌ای علیه مساجد وابسته به الجزایر نیز در حال انجام است.

رئیس‌ جمهور کنونی فرانسه برای رسیدن به این هدف، به کار شورای مذاهب اسلامی فرانسه موسوم به CFCM به ریاست «محمد موساوی» مراکشی پایان داد و نهاد جدیدی به نام مجمع اعضای مجمع اسلامی فرانسه را جایگزین کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.