Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 46070
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 25 آوریل 2023 - 14:45 |

امیرخان متقی: سیاست ما متوازن و اقتصادمحور است

امیرخان متقی: سیاست ما متوازن و اقتصادمحور است

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در یک گردهمایی در ولایت خوست گفته است که اکنون سیاست افغانستان زیر تاثیر کسی قرار ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سرپرست وزارت خارجه هنگام بازدید از یک تفریح‌گاه در این ولایت، افزوده که افغانستان در حال حاضر یک سیاست متوازن، بی‌طرف و اقتصادمحور را پیش می‌برد.

آقای متقی باورمند است که پس از چهل سال حکومتی در افغانستان به میان آمده است که تمامی اقوام احساس خوشی، صلح و آرامش می‌کنند.

امیرخان متقی گفته است: «افغانستان امروز یک سیاست متوازن را اختیار کرده است. یک پالیسی اقتصادمحور را به پیش می‌برد تا این‌که این کشور پس از چهل، چهل‌وپنج سال نابسامانی به سوی آبادی، خیرخواهی، کامیابی و رقابت گام بردارد.»

این مقام کابینه حکومت سرپرست در این سخنرانی بر اتحاد شهروندان افغانستان نیز تاکید ورزیده است.

در همین حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی، داشتن سیاست بی‌طرف و اقتصادمحور را به سود کشور می‌دانند.

صدیق منصور، آگاه مسایل سیاسی، به طلوع‌نیوز گفت: «سیاست بی‌طرف و غیرمنسلک که استوار بر عقاید، آرمان‌ها و منافع علیای اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی مردم باشد، سیاست موفق است.»

توريالی زازی، یک آگاه دیگر، می‌گوید: «راه نجات این است به هر صورتی‌که می‌شود امارت اسلامی باید به تعامل و تفاهم با جهانیان برسد.»

از سویی‌هم، امیرخان متقی افزوده است که ۱۲۰ شهروند کشور در جنگ سودان گیرمانده‌اند و امارت اسلامی برای نجات آنان تلاش می‌ورزد.

او در این گردهمایی افزود: «امروز من بر این گذشت که چه گونه ۱۲۰ تن افغانان ما را که در جنگ سودان گیرمانده‌اند، به شکل محفوظ خارج کنیم.»

سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست همچنان گفته است که تا اکنون هزاران زندانی افغان از پاکستان، ایران، ترکیه، عربستان سعودی آزاد و به کشور انتقال یافته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.