Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45940
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 14 آوریل 2023 - 12:17 |

طالبان در اندیشه افزایش نیروهای نظامی

طالبان در اندیشه افزایش نیروهای نظامی
قاری فصیح الدین فطرت میگوید بخش دفاعی بیشترین سهم بودجه افغانستان را در اختیار دارد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، قاری فصیح الدین فطرت، یکی از فرماندهان طالبان گفت، بخش دفاعی بیشترین سهم بودجه افغانستان را در اختیار دارد زیرا دولت طالبان قصد دارد نیروهای خود را به یک سوم افزایش دهد و ظرفیت راکت‌های دافع هوا را ایجاد کند.
او گفت: “وزارت دفاع در بودجه رتبه اول را دارد” وی اضافه کرد که این وزارت از سایر وزارتخانه ها به طور قابل توجهی بیشتر دریافت کرده است، زیرا در اولویت بودجه بوده که عمدتاً از طریق افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی تأمین می شود.”
وی تاکید کرد که نیروهای دفاعی اکنون ۱۵۰ هزار نفر هستند با هدف ۵۰ هزار نفر افزایش خواهند یافت. اگرچه او رقم دقیق این بودجه را فاش نکرد.
قاری فصیح الدین فطرت، یکی از فرماندهان طالبان در شمال بدخشان و رئیس ستاد ارتش در اظهارات روز سه شنبه خود، تجاوز هواپیماهای بدون سرنشین خارجی به حریم هوایی افغانستان را محکوم کرد.
جاه طلبی های دفاعی طالبان، که در سال ۲۰۲۱ قدرت را به دست گرفتند، با انتقاد شدید بین المللی از سیاست های آن، مانند محدودیت در کار و تحصیل برای زنان، که گام ها در جهت به رسمیت شناختن دیپلماتیک را با مشکل مواجه کرده است، صورت می گیرد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.