Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 45943
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 آوریل 2023 - 14:35 |

حماس: مسئولیت آزادی قدس برعهده کل امت اسلام است

حماس: مسئولیت آزادی قدس برعهده کل امت اسلام است

جنبش «حماس» دربیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس ضمن تاکید بر اینکه مسئولیت آزادی قدس برعهده کل امت اسلام است، از کشورهای اسلامی خواست تا تمام امکانتشان را برای حمایت از آرمان فلسطین بسیج کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز (جمعه ۱۴ آوریل) به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد «مسئولیت آزادسازی قدس و مسجدالاقصی بر عهده همه امت اسلامی است؛ زیرا اینجا کانون درگیری با دشمنانی است که سرزمین ما را اشغال کرده، مردم ما را کُشته و آواره می‌کند».

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب» در این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس که هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، فرصتی است برای یادآوری مسئولیت تمام امت عربی و جهان اسلام برای ایستادن در کنار قدس که از زمان آغاز اشغالگری تاکنون در معرض تجاوزات شدید برخلاف قوانین بین‌المللی قرار گرفته است.

جنبش حماس ضمن قدردانی از مواضع دولت‌ها، ملل عربی و جهان اسلام و مردم آزاده جهان در حمایت از حقوق ملت فلسطین و مبارزه مشروع آنان تاکید کرد قدس نگین تاج، نبض فلسطین و قلب جهان اسلام و عنوان همه آزادگان دنیا باقی خواهد ماند.

این جنبش از ملل عربی و امت اسلامی خواست تا همه توان خود را در حوزه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی برای همبستگی و حمایت بیشتر از پایداری مردم فلسطین،  دفاع از سرزمین تاریخی  و حمایت از خادمین قدس و مسجدالاقصی بسیج کنند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز گذشته، پنجشنبه ضمن سلام به ملت فلسطین و ملت‌های جهان که از مسجدالاقصی و قدس دفاع می‌کنند، روز جهانی قدس را تبریک گفت. او تاکید کرد: بار دیگر با خداوند و خودمان عهد می‌کنیم که به جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین ادامه دهیم. روز قدس روزی است که در آن تاریخ و جغرافیا در هم خلاصه می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.