Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 46104
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 آوریل 2023 - 9:35 |

لاوروف: گفت‌وگو با امارت اسلامی یک نیاز است

لاوروف: گفت‌وگو با امارت اسلامی یک نیاز است

وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد گفته است که مسکو تا هنگامی امارت اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد که به تعهدهایش و خواست‌های جامعه جهانی عمل نکند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد، در این نشست افزوده است که شرایط به رسمیت شناختن حکومت سرپرست افغانستان نزد مسکو، تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر، است.

آقای لاوروف تاکید کرده که گفت‌وگو با امارت اسلامی در حال حاضر یک نیاز است.

وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفته است: «ما طالبان را به رسمیت نخواهیم شناخت تا هنگامی که آنان به تعهدهایی که با جامعه جهانی کرده بودند، عمل کنند و تا هنگامی که آنان حکومت همه‌شمول با حضور تمامی اقوام و نمایندگان سیاسی تشکیل ندهند و حقوق بشر را رعایت نکنند، آنان را به رسمیت نخواهیم شناخت.»

نعمت الله بیژن، آگاه روابط بین‌الملل، به طلوع‌نیوز گفت: «ایجاد یک حکومت همه‌شمول و اعاده حقوق زنان و دختران در افغانستان از خواسته‌های اساسی مردم افغانستان است که آن را جامعه جهانی و کشورهای منطقه هم به خوبی درک کرده است.»

در سویی‌ دیگر، رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان در صفحه‌ی تویتر خود نوشته است که بی رعایت حقوق تمامی شهروندان افغانستان به ویژه زنان، عادی سازی روابط با امارت اسلامی امکان‌پذیر نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که به رسمیت شناختن امارت اسلامی همچون یک گزینه برای امریکا مطرح نیست.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در یک نشست خبری گفته است: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که هر گونه به رسمیت شناختن طالبان کاملا خارج از میز این دیدارها بوده است و مطرح نیست.»

اما امارت اسلامی از تمامی کشورها می‌خواهد که در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند. امارت اسلامی، چگونه‌گی تشکیل نظام و برخی از مسایل حقوقی را از مسایل داخلی افغانستان می‌داند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، به طلوع‌نیوز گفت: «چگونه‌گی نظام، تعریف نظام یا همچنان چگونه‌گی حقوق افراد در افغانستان، این مسایلی است که مربوط به مردم افغانستان می‌شود. بهتر است که کشورها در اموری که مربوط به افغان‌ها است مداخله نداشته باشند.»

انتظار می‌رود که نشست دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان ویژه کشورها تا یک هفته‌ی دیگر در دوحه برگزار شود.

پیش از این، آمنه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده بود که در

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.