Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 46107
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 27 آوریل 2023 - 11:02 |

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از بحران اقتصادی در افغانستان

نگرانی سازمان جهانی هواشناسی از بحران اقتصادی در افغانستان

سازمان جهانی هواشناسی از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید که نزده میلیون تن در افغانستان با ناامنی خوراکی روبه‌رو استند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ پتری تالاس، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی، گفت: «ما بار دیگر گواه افزایش ناامنی خوراکی در جهان هستیم بیش از ۲۰ میلیون تن در افریقا، ۲۸ میلیون تن در امریکای لاتین و دریای کارائیب، ۱۹ میلیون تن در افغانستان و ۷ میلیون تن بار دیگر در سودان جنوبی به ناامنی خوراکی رو به‌رو شده‌اند.»

همزمان با این، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد می‌گوید که بزرگ‌ترین کمک را در سطح جهان، در سال روان برای افغانستان درخواست داده است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: «بدون کار زنان که فعالانه در عملیات بشردوستانه فعالیت داشته باشند، نمی‌توانیم به کمک‌های بشردوستانه به زنان و دختران برسیم شما می‌دانید که زنان و دختران همیشه آسیب پذیرترین بخش در یک بحران انسانی هستند. بنابر این، طالبان باید این فرمان‌ها را تغییر دهند.»

شماری از باشندگان پایتخت می‌گویند که به علت بی‌کاری با چالش‌های فروان اقتصادی روبه‌رو استند.

توریالی، باشنده کابل، گفت: «ما به این کمک‌ها ضرورت داریم روزانه هفتاد افغانی را نان خنک می‌خریم در خانه می‌بریم اما بسنده نیست برای ما.»

دل آغا باشنده کابل، گفت: «از دولت خود می‌خواهیم زمیه کار را برای ما فراهم بسازد.»

سازمان ملل متحد برای کمک به بیش از ۲۳ میلیون تن در افغانستان، در سال روان میلادی ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است و‌ تاکنون تنها پنج درصد این کمک‌ها را به دست آورده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.