Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 45883
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 آوریل 2023 - 10:13 |

وزارت خارجه چین: تروریست های مستقر در افغانستان تهدید جدی برای چین هستند

وزارت خارجه چین: تروریست های مستقر در افغانستان تهدید جدی برای چین هستند
عناصر تروریستی جنبش اسلامی ترکستان شرقی که در افغانستان حضور دارند نه تنها امنیت خود افغانستان، بلکه چین و همچنین کل منطقه اطراف را تهدید می کنند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، در سندی که روز چهارشنبه توسط وزارت خارجه چین منتشر شد، بیان شده است که در ۱۱ بند موضع پکن در قبال مسئله افغانستان را مشخص می کند.عناصر تروریستی جنبش اسلامی ترکستان شرقی که در افغانستان حضور دارند نه تنها امنیت خود افغانستان، بلکه چین و همچنین کل منطقه اطراف را تهدید می کنند.
در این سند آمده است: “چین از افغانستان در مبارزه قاطع و شدید با تروریسم حمایت می کند. امنیت اساس و پیش نیاز توسعه است. جنبش اسلامی ترکستان شرقی یک سازمان تروریستی است. نیروهای جنبش اسلامی ترکستان شرقی که در افغانستان مستقر شده اند، یک سازمان تروریستی و تهدید جدی برای امنیت چین، افغانستان و منطقه هستند.”
پکن همچنین خواستار همکاری های دوجانبه و چندجانبه قوی تر شد تا از تبدیل شدن دوباره افغانستان به پناهگاه امن تروریسم جلوگیری شود.
چین از جامعه جهانی دعوت می کند تا در مبارزه با “سه نیرو” در افغانستان: تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی به نیروهای خود بپیوندند.
علاوه بر این، در این سند، پکن ابراز امیدواری کرده است که افغانستان اقدامات عملی را برای مبارزه با کشت گیاهانی که از آنها مواد مخدر تولید می شود، تولید آنها و قاچاق غیرقانونی انجام دهد.
وزارت خارجه چین در آستانه برگزاری چهارمین کنفرانس وزیران کشورهای همسایه افغانستان که قرار است در ۱۳ آوریل با حضور روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سمرقند برگزار شود، موضع خود را در قبال افغانستان اعلام کرد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.