Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 45977
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 آوریل 2023 - 9:34 |

پکن: همکاری چین و روسیه علیه هیچ کشوری نیست

پکن: همکاری چین و روسیه علیه هیچ کشوری نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های فراگیر با روسیه، گفت که پکن آماده همکاری با مسکو برای اجرای توافقات سران دو کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت که همکاری پکن با مسکو علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

ونبین طی نشست خبری روزانه درباره سفر وزیر دفاع چین به روسیه گفت: «همکاری پکن و مسکو بر اساس اصول عدم تعهد با بلوک‌ها، عدم تقابل و عدم جهت‌گیری در برابر طرف‌های ثالث است».

وی در این‌باره توضیح داد: «مایلم تاکید کنم که همکاری‌های دوجانبه روسیه و چین همواره بر اساس اصول عدم تعهد، عدم رویارویی بوده و علیه هیچ کشور دیگری نیست. کشورها در حال توسعه نوع جدیدی از روابط بین قدرت‌های بزرگ بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری متقابل سودمند هستند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این دیپلمات چینی تاکید کرد که پکن آماده همکاری با روسیه برای اجرای توافقات مهم سران دو کشور و ارتقای توسعه روابط و مشارکت راهبردی همه‌جانبه در دوره جدید است.

روز یکشنبه «لی شانگ‌فو» وزیر دفاع چین که به مسکو سفر کرده با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین دیدار و رایزنی کرد.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار ضمن تمجید همکاری‌های جامع و موفق مسکو با پکن، گفت: «من فکر می‌کنم که این یکی دیگر از حوزه‌های مهم است که شخصیت استراتژیک و اعتماد محور روابط میان ما را تقویت خواهد کرد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.