Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 46798
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 29 می 2023 - 20:38 |

رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان پیروزی اردوغان را تبریک گفت

رئیس الوزرای امارت اسلامی افغانستان پیروزی اردوغان را تبریک گفت

ملا محمد حسن آخند٬ رئیس الوزرا امارت اسلامی افغانستان پیروزی رجب طیب اردوغان را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ در پیام ملا محمد حسن آخند عنوانی آقای اردوغان آمده است: «پیروزی شما را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به شما و ملت برادر و دوست ترکیه تبریک گفته، از خداوند متعال یک ترکیه قوی، با ثبات و در خدمت دين مبين اسلام که اين کشور در منطقه و جهان از اهمیت ویژه یی برخوردار است خواهانم. دوستی دو ملت افغان و ترک مستدام باد!»

هرچند ترکیه مانند سایر کشورها امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت نشناخته اما روابط نزدیک دیپلوماتیک و نیز همکاری‌های تجاری و اقتصادی با افغانستان دارد و نیز در دو سال گذشته میلیون‌ها دالر به افغانستان کمک کرده است.

این درحالی است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دیروز (یک شنبه ۷جوزا) برگزار شد٬ رجب طیب اردوغان با کسب بیشترین آرا به حیث رییس جمهوری ترکیه انتخاب شد.

اردوغان پس ازاعلام نتایج در جمع انبوه از هوادارانش حضوریافت و وعده داد برای ترکیه سخت کار خواهد کرد.

کمال قلیچداراوغلو رقیب اردوغان در انتخابات از روند انتخابات اعتراض و ادعا کرد اردوغان با استفاده ازامکانات دولتی انتخابات را برنده شده است.

جوبایدن رییس جمهورامریکا پیروزی اردوغان درانتخابات را به او تبریک گفته است، ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه نیز از برنده شدن اردوغان درانتخابات ابراز خرسندی کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.