Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 46215
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 می 2023 - 11:53 |

نژادپرستی علیه مسلمانان و آفریقایی‌ها در فرانسه

نژادپرستی علیه مسلمانان و آفریقایی‌ها در فرانسه

براساس گزارشی که توسط سازمان ملل متحد منتشر شده است، مسلمانان و آفریقایی‌ها در فرانسه با اقدامات نژادپرستانه روبرو هستند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از وبگاه الشروق، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی درباره وضعیت حقوق مهاجران آفریقایی و عرب و خانواده‌های آن‌ها در فرانسه، از مقامات پاریس خواست تا اقداماتی را که حقوق این افراد را نقض می‌کند و کمپین‌های نژادپرستی و نفرت علیه مسلمانان را متوقف کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات فرانسه خواست تا با تصویب قانونی، تضمین‌هایی برای حمایت از حقوق کارگران مهاجر ارائه کنند.

در گزارش این شورا آمده است که افراد آفریقایی‌تبار هنوز به واسطه رنگ پوستشان با تبعیض‌هایی روبرو هستند و مصاحبه‌ها‌یی که در این خصوص انجام شده، مؤید این موضوع است. به همین دلیل در این گزارش توصیه شده است که فرانسه باید به تلاش‌های خود برای مبارزه با جرایم و تهدیدهایی شدت بخشد که ناشی از نفرت‌پراکنی دینی و مواردی مثل اسلام‌هراسی است.

در گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین با انتقاد از رفتار نژادپرستانه نیروهای امنیتی فرانسه با بازداشت‌شدگان، اتخاذ اقداماتی برای اطمینان از تحقیقات بی‌طرفانه توسط نهادهای دولتی، در تمامی موارد نژادپرستانه درخواست شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.