Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47538
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 ژوئن 2023 - 19:52 |

تمایل پاکستان به روابط نزدیک‌ با طالبان

تمایل پاکستان به روابط نزدیک‌ با طالبان
وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با حکومت افغانستان تمایل دارد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با “آصف درانی” نماینده ویژه این کشور برای افغانستان تاکید کرد که کشورش به ایجاد روابط و همکاری نزدیک با کابل تمایل دارد.
دفتر سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان در صغحه تویتر خود نوشته است که در این دیدار زرداری و درانی وضعیت جاری در افغانستان را بررسی کردند.مقام‌های پاکستانی بارها بر تعامل کشورها با حکومت افغانستان تأکید کرده‌اند اما فعالیت “تحریک طالبان پاکستان” محور تنش‌های اسلام‌آباد و کابل بوده است.
زهرا ممتاز بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ‌پیشتر در یک نشست خبری درباره پیشنهاد کابل برای میانجی‌گری جهت آغاز مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) گفته بود: همان طور که پیشتر وزیر خارجه کشورمان بیان کرد، پاکستان با افرادی که مسئول کشتار غیرنظامیان پاکستانی و مقامات انتظامی هستند، مذاکره نخواهد کرد.
بلوچ تصریح کرده بود: ما امیدواریم و انتظار داریم که تعهدات داده شده، از جمله در بیانیه سه جانبه بین پاکستان، افغانستان و چین، عملی شود تا افغانستان برای همسایگانش از جمله پاکستان منبع تروریسم و بی‌ثباتی نباشد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.