Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47593
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2023 - 10:06 |

مشاهده اولین موارد مالاریا در آمریکا پس از ۲۰ سال

مشاهده اولین موارد مالاریا در آمریکا پس از ۲۰ سال

اولین مورد مالاریا در ایالات متحده در چند دهه در فلوریدا و تگزاس تشخیص داده شد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رویترز؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد: پنج مورد مالاریا در فلوریدا و تگزاس تأیید شده است. این اولین باری است که این بیماری بالقوه کشنده ناشی از پشه در ۲۰ سال گذشته به صورت محلی در ایالات متحده دیده می‌شود. چهار مورد فلوریدا، همراه با یک مورد در تگزاس، طی یک دوره دو ماهه تشخیص داده شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هشدار داد: مالاریا به طور بالقوه کشنده است و یک مورد اورژانسی محسوب می‌شود، بنابراین هر شخصی علائمی از این بیماری مشاهده کرد باید فوراً به بیمارستان مراجعه کند. با این حال این مرکز گفت که خطر ابتلا به مالاریا در ایالات متحده کم است و بیشتر موارد زمانی که افراد به خارج از کشور سفر می کنند، به دست می آیند. به گفته آژانس بهداشت، ۹۵ درصد از عفونت های مالاریا در آفریقا به دست می آید.

گفتنی است مالاریا توسط پنج گونه از یک انگل ایجاد می شود که توسط پشه های ماده خاص(آنوفل) حمل می شود. علائم این بیماری شامل تب، لرز، سردرد، درد عضلانی و خستگی است. حالت تهوع، اسهال و استفراغ نیز ممکن است ظاهر شود. مالاریا می تواند باعث آسیب های تهدید کننده زندگی، از جمله نارسایی کلیه، تشنج و کما شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.