Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47596
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2023 - 10:52 |

از بین برده شدن صد تُن مواد غذایی بی کیفیت و تاریخ گذشته در کابل

از بین برده شدن صد تُن مواد غذایی بی کیفیت و تاریخ گذشته در کابل

اداره ملی غذا و ادویه می‌گوید صد تُن مواد غذایی بی‌کیفیت و تاریخ گذشته که از نواحی مختلف شهر کابل جمع‌آوری گردیده بود، از بین برده شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مسئولان در این اداره می‌گویند روند جمع‌آوری و از بین بردن مواد بی کیفیت در کشور ادامه دارد.

عابد احساس، رییس نظارت بر جوازها در اداره ملی غذا و ادویه می‌گوید: «خواست ما از تمامی تاجران کشور اینست که در قدم اول از اداره ملی غذا و ادویه جواز اخذ کنند و به اصول و مقررات این اداره خودرا عیار سازند. کوشش شود موضوع صحت را در کار شان در نظر بگیرند.»

به گفته مسئولان اداره ملی غذا و ادویه، این اداره می‌خواهد که در بنادر کشور لابراتوار ها را فعال سازد تا از ورود مواد بی کیفیت به کشور جلوگیری شود. به گفته این مسئولان درصورتیکه بنادر کشور کنترول نشوند مواد بی کیفیت وارد کشور خواهد شد.

جاوید هژیر، سخنگوی اداره ملی غذا و ادویه می‌گوید: «بخاطر اینکه مواد غذایی با کیفیت وارد کشور شود و در دسترس هموطنان قرار بگیرد، ما در تلاش هستیم که تا آخر سال ۱۴۰۲ در هشت ولایت گمرکی که بیشتر مواد غذایی از آن طریق داخل کشور می‌شود، لابراتوار های کنترول کیفیت را ایجاد کنیم.»

پیش از این هم مقام‌های امارت اسلامی بارها از بی‌کیفیت بودن مواد خوراکی در بازار ها سخن زده اند و گفته اند که امارت اسلامی متعهد است تا از ورود دوا و غذای بی کیفیت به بازارها جلوگیری کند. موجودیت دوا و غذای بی کیفیت در بازار ها پول شهروندان را هدر می‌دهد و از سوی دیگر باعث مبتلا شدن مردم به امراض گوناگون نیز می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.