Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 47193
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2023 - 9:13 |

هند ویزا نداد؛ ده‌ها دانشجوی افغان محروم از تحصیل

هند ویزا نداد؛ ده‌ها دانشجوی افغان محروم از تحصیل

رسانه‌های هند هم‌زمان با حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه‌های این کشور از عدم صدور ویزا به دانشجویان افغانستانی و باز ماندن آنان از تحصیل خبر دادند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رسانه هندی ایندین اکسپرس نوشت: ده‌ها دانشجوی افغانستانی هم‌زمان با حضوری شدن کلاس‌ها در دانشگاه‌های این کشور به علت عدم صدور ویزا (روادید) از تحصیل بازماندند.
مقامات دولت هند، اما در اظهارات خود به دلایلی که آن را مسایل دیپلماتیک و تهدید کووید ۱۹ می‌نامند، صدور ویزا برای دانشجویان را متوقف کردند.

بر اساس گزارش ایندین اکسپرس از اظهارات دانشجویان افغانستانی، برخی از دانشگاه‌ها امتحانات را به صورت حضوری برگزار می‌کنند و در این صورت عدم حضور دانشجو در جلسات امتحان غیبت منظور می‌شود، به این ترتیب دانشجویان افغانستانی که در ترم آخر به سر می‌برند می‌گویند در صورت عدم شرکت در امتحان، مدرک خود را دریافت نمی‌کنند، با این حال نیز دولت هند برایشان ویزا صادر نمی‌کند.
برخی از مسوولان دانشگاه‌های هند با توجه به مسایل پیش روی دانشجویان افغان می‌گویند در صورت همکاری و موافقت نهادهای آموزشی، آماده برگزاری امتحان به شکل آنلاین(برخط) هستند.

یکی از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه علوم سیاسی پنجاب می‌گوید: گروهی از دانشجویان افغان با نمایندگان ویژه افغانستان در سازمان ملل به منظور ارتباط با مقامات هند تماس گرفته‌اند، اگرچه پیشرفت‌هایی حاصل شده اما مشکل دانشجویان به طور کامل حل نشده است.
منابع می‌گویند با این حال به نظر می‌رسد وضعیت دانشجویان دختر به مراتب سخت‌تر باشد، زیرا از یک‌سو امتحانات آنلاین لغو شده است و از طرف دیگر بدون همراهی یک شخص محرم نمی‌توانند به خارج از کشورشان سفر کنند، بنابراین از فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالاتر محروم می‌شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.