Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47190
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 12 ژوئن 2023 - 8:10 |

تجدید راه ابریشم از چین و افغانستان تا عربستان

تجدید راه ابریشم از چین و افغانستان تا عربستان

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی از راه اندازی “جاده ابریشم” مدرن بین چین و کشورهای عربی به مناسبت افتتاحیه دهمین کنفرانس تجاری عربی و چینی در پایتخت پادشاهی ریاض خبر داد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بیش از ۳۰۰۰ تاجر، مقامات و متخصصان چینی و عرب در کنفرانس دو روزه شرکت دارند که نوید می دهد بزرگترین رویداد در نوع خود در تاریخ روابط چین و اعراب باشد.

وی گفت که راه ابریشم جدید بین چین و کشورهای عربی با دورنمای همکاری و مشارکت پادشاهی تعیین خواهد شد و سوخت راه اندازی آن جوانی و نوآوری برای دفاع از منافع ما و شرکای ما در سراسر جهان است.
او تاکید کرد: عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد شرق میانه و سریع‌ترین رشد در جهان در سال ۲۰۲۲، قصد دارد به عنوان پل ارتباطی جهان عرب با چین عمل کند و رشد و توسعه این روابط را ارتقا دهد.

وی گفت: جهان عرب در این مرحله از توسعه به سرمایه گذاری چینی با ارزش افزوده بالا نیاز دارد و ریاست عربستان سعودی بر شورای اتحادیه عرب در سال جاری این کشور را به سمت تحقق منافع رهبران جهان عرب در تقویت روابط با دوستان سوق می دهد. چین گسترش دستاوردهای خود را در سیاست و دیپلماسی در حوزه های اقتصادی، فعالیت های سرمایه گذاری توسعه میدهد”.
قابل ذکر است که افغانستان در این طرح تجارتی، اجتماعی و فرهنگی نیز سهم خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.