Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47587
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2023 - 9:02 |

پکن: کابل انتظارات افغان‌ها و جامعه جهانی را عملی کند

پکن: کابل انتظارات افغان‌ها و جامعه جهانی را عملی کند
سخنگوی وزارت خارجه چین با متعهد خواندن هیئت حاکمه افغانستان به بازسازی و توسعه این کشور از کابل خواست تا انتظارات مردم افغانستان و جامعه جهانی را عملی کند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، “مائو نینگ” سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری درباره حکومتداری طالبان از زمان به قدرت رسیدن در حدود دو سال گذشته گفت: از زمان تشکیل دولت موقت افغانستان، این دولت متعهد به بازسازی مسالمت‌آمیز و توسعه مستقل افغانستان بوده و فعالانه در تبادل و همکاری با سایر کشورها شرکت کرده است.
وی با تحسین اقدامات طالبان افزود: مجموعه‌ای از اقدامات برای رشد اقتصاد، رفع فساد، ممنوعیت کشت مواد مخدر و بهبود رفاه و نظم عمومی مردم انجام شده است که نتایج موثری به همراه داشته است.
مائو در رابطه با انتظارات جامعه جهانی برای به رسمیت شناخته شدن طالبان نیز گفت: افغانستان هنوز با تعدادی چالش مواجه است و جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی‌های زیادی در مورد رویکرد حکومتداری دولت موقت افغانستان دارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: ما امیدواریم دولت موقت افغانستان گام‌های محکم‌تری در جهتی بردارد که منافع مردم افغانستان را تأمین کند و انتظارات جامعه جهانی را برآورده سازد تا درک، اعتماد و حمایت بیشتری از سایر نقاط جهان به دست آورد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.