Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48192
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 23 جولای 2023 - 9:10 |

افغانستان: تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌ها عامل فقر و بیکاری است

افغانستان: تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌ها عامل فقر و بیکاری است

وزیر اقتصاد حکومت سرپرست در دیدار با مقام اروپایی گفت تحریم‌ها و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان عامل فقر و بیکاری در این کشور است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «قاری دین محمد حنیف» وزیر اقتصاد حکومت سرپرست با «تاریا واتردال» رئیس «کمیته نروژ برای افغانستان» درباره تحریم‌ها و مسدود شدن سرمایه‌های کشور توسط آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

وزارت اقتصاد حکومت افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت در این دیدار رئیس کمیته نروژ برای افغانستان درباره فعالیت این کمیته در بخش بهداشت، آموزش و مصونیت غذایی جزئیاتی را ارائه کرد.

واتردال در این دیدار گفت ثبات و تامین امنیت در کشور شرایط و فرصت‌های مناسبی را برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این موسسه در ولایت‌های مختلف مهیا کرده است.

وی افزود کمیته نروژ برای افغانستان در حال حاضر با حدود ۲ هزار کارمند شامل اتباع خارجی و افغان در بخش‌های یاد شده فعالیت دارد و به منظور توسعۀ اقتصادی روستاها، تلاش می‌کند که کار پروژه‌های توسعه‌ای را در هماهنگی و تفاهم با وزارت‌های ذیربط در افغانستان آغاز کند.

وزیر اقتصاد حکومت سرپرست نیز ضمن تاکید بر ادامه فعالیت این کمیته گفت تحریم‌های اقتصادی و مسدود شدن دارایی‌های این کشور سبب افزایش فقر و بیکاری شده است و تنها کمک‌های بشری به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد مشکلات موجود را حل کند.

دین محمد حنیف اظهار داشت نهادهای بین‌المللی بر اساس اولویت‌های اقتصادی در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای مشارکت کنند تا سبب ایجاد فرصت‌های کاری و کاهش تدریجی میزان فقر شود.

وزیر اقتصاد حکومت سرپرست همچنین توسعه برنامه‌های این کمیته در بخش‌های مختلف را در صوت امضای تفاهمنامه و هماهنگی موثر دانست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.