Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48035
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 17 جولای 2023 - 11:32 |

برگزاری دومین نمایش‌گاه “امام ابوحنیفه” در کابل

برگزاری دومین نمایش‌گاه “امام ابوحنیفه” در کابل

دومین نمایش‌گاه ملی و بین‌المللی “امام ابوحنیفه” در کابل با اشتراک صد‌ها بازرگان از شرکت‌های مختلف با هدف پشتیبانی تولیدات داخلی برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مسوولان، هدف از برگزاری این نمایش‌گاه را پشتیبانی از تولیدات داخلی و بازار‌یابی به این فرآورده‌ها می‌دانند.

در همین حال، رهبر امارت اسلامی در یک پیام صوتی‌ از سکتور خصوصی خواسته است که به کمک‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی‌ها اتکا نکنند.

مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی در این پیام، گفته است: «بازرگانانی که در خارج استید، بیایید در کشور خود سرمایه‌گذاری کنید. بودجه را شریک کنید، شرکت‌ها بسازید.»

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزا، در مراسم گشایش این نمایش‌گاه گفت: «با حاکمیت امارت اسلامی با تأمین امنیت سراسری زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری و استخراج معادن نسبت به هر وقت دیگر فراهم شده است.»

این نمایش‌گاه برای ۷ روز ادامه دارد و بازرگانانی از ترکمنستان، پاکستان، ایران و ترکیه نیز اشتراک کرده‌اند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، گفت: «از ملت خود خواهش داریم که بعد از این خود کش و بیگانه پرور نباید باشیم. از تولیدات داخلی خود را حمایت کنید.»

رافایلا ایودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان در این باره گفته است: «آمار‌های اخیر اقتصادی در افغانستان نشان می‌دهد که اقتصاد پایدار شده، تورم کاهش یافته، تجارت رشد کرده است و بخاطر همه‌ی این موارد، ما مبارک باد می‌گوییم. البته که این اقدام‌ها بخاطر توسعه اقتصادی در افغانستان کافی نبوده و ما نیاز داریم تا افغانستان را در مواجهه با چالش‌های اقتصادی به شمول ناامنی غذایی، فقر و زندگی بهتر حمایت کنیم.»

همزمان با این، رییسان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری و اتاق صنایع و معادن افغانستان از امارت اسلامی می‌خواهند که در زمینه رشد و توسعه تولیدات داخلی در کشور سهولت‌های بیش‌تری را برای سکتور خصوصی فراهم کند.

توکل احمدیار، رییس عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، گفت: «این نمایش‌گاه اولین و بزرگ‌ترین در سطح افغانستان است که برای نخستین بار زمینه حضور و تبادل نظر را برای تاجران، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی فراهم می‌کند.»

با این حال، شماری از متشبثین و اشتراک‌کنندگان در این نمایش‌گاه، راه‌اندازی چنین برنامه‌های بزرگ را در پایتخت به هدف پشتیبانی از تولیدات داخلی کشور مهم می‌دانند.

نفس گل جامی، تجارت‌پیشه، گفت: «باید که مردم ما بیایند و ما را تشویق کنند و از محصولات مان خریداری کنند.»

وحید وفا، بازدید‌کننده، می‌گوید: «این نمایش‌گاه را بسیار خوب دیدم و آن را به آینده کشور یک گام مثبت می‌دانم.»

بربنیاد اطلاعات اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، فرآورده‌های بازرگانان و سرمایه‌گذاران در ۶۰۰ غرفه در این نمایش‌گاه به نمایش گذاشته شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.