Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48047
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 جولای 2023 - 11:04 |

پاکستان: ورود مهاجران افغان به کشور یک اشتباه فاحش است

پاکستان: ورود مهاجران افغان به کشور یک اشتباه فاحش است

به دنبال نارضایتی پاکستان از رویکرد طالبان در قبال «گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان»، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان حضور مهاجران افغانستان در این کشور را «اشتباه فاحش» خوانده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزیر دفاع پاکستان در یک برنامه تلویزیونی گفته است اجازه دادن به پناه‌جویان افغانستان برای اسکان در پاکستان یک اشتباه بزرگ است و کشورش پیامدهای پناه‌دادن و میزبانی از این مهاجران را متحمل شده است.

او با اظهار این‌که وضعیت کنونی نگرانی‌های قابل توجهی را در خصوص تسهیلات ارائه شده به مهاجران افغان ایجاد کرده است گفت: «ما در چهار سال گذشته چه کرده‌ایم؟ اکنون ما باید راه حلی برای مسئله پناه‌جویان افغان در پاکستان پیدا کنیم.»

وزیر دفاع پاکستان با انتقاد از دولت عمران خان افزوده است که حزب تحریک انصاف در دوران تصدی خود مرتکب خطاهای جدی و جنایات علیه دولت شده است.

او گفت: «در گذشته تروریستی که در یک حمله انتحاری دست داشت به‌عنوان کارگر و یا بیمار وارد پاکستان می‌شد. اکنون شهروندان افغانستان نیز درگیر چنین حوادثی شده‌اند که این برای ما غیرقابل قبول است.»

آصف با اشاره به سفرش به افغانستان و گفت‌وگو با طالبان خاطرنشان کرده است: «ما نگرانی‌های جدی خود را در مورد جمله‌های تروریستی برای طالبان مطرح کردیم و با جود این‌که پاسخ منفی نداند؛ اما متأسفانه این حمله‌ها در پاکستان متوقف نشده است. ما باید راه حلی سریع برای این موضوع پیدا کنیم زیرا برای ما قابل قبول نیست.»

وی تاکید کرد: «ما گزینه‌های مختلفی در دسترس داریم و کابل باید برای رسیدگی به این مسائل با ما تعامل داشته باشد. ما بهای سنگینی برای این وضعیت پرداخته‌ایم. جهان باید ببیند که چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد. پاکستان ۳۵ سال است که با آنان هم‌کاری دارد.»

از سوی هم منابع رسمی به اکسپرس تریبون گفته است که اظهارات تُند رئیس ارتش و وزیر دفاع این کشور نشان دهنده ناامیدی پاکستان از عدم هم‌کاری طالبان افغان برای مقابله با تحریک طالبان پاکستانی است.

اکسپرس تریبون در گزارش نوشته است که دولت پاکستان برای طالبان واضح هشدار داده است استفاده تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان بدون مجازات نخواهد ماند و اسلام‌آباد این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به پناه‌گاه‌های امن آن سوی مرز پاسخ دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.