Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47833
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 06 جولای 2023 - 8:13 |

تجمع آموزگاران معترض انگلیسی مقابل پارلمان

تجمع آموزگاران معترض انگلیسی مقابل پارلمان

تداوم اعتصاب و اعتراض آموزگاران انگلیسی به شرایط نامطلوب کاری و دستمزدهای پایین، بسیاری از مدارس این کشور را به تعطیلی کشاند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، آموزگاران معترض مقابل مراکز آموزشی انگلیس تجمع اعتراضی برگزار کردند تا خشم خود را نسبت به اهمال‌کاری دولت به نمایش بگذارند. آن‌ها قصد دارند تا روز جمعه، یعنی یک هفته مانده به آغاز تعطیلات تابستانی مدارس این کشور نیز، دست از کار کشیده و هفتمین روز اعتصاب خود را از ابتدای سال جاری میلادی ثبت کنند.

معترضان امروز مقابل پارلمان انگلیس تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار رسیدگی دولت به اوضاع مالی کارکنان بخش آموزش شدند. «دنیل کبد» دبیرکل مشترک اتحادیه ملی آموزش انگلیس به خبرنگاران گفت که بسیاری از معلمان در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی به اشتغالات متفرقه سرگرم هستند.

وی افزود: مطمئنم اگر [دیگر] اتحادیه های آموزش، خواهان برگزاری اعتصاب در پاییز باشند، یک حرکت اعتراضی سنگینی صورت خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکیست که اعضای اتحادیه ملی آموزش، اتحادیه معلمان و اتحادیه مدیران مدارس انگلیس درحال رای‌گیری درباره برگزاری اعتصاب در سال آینده تحصیلی هستند. مسئولان این اتحادیه‌ها هشدار داده‌اند که اگر دولت حقوق کارکنان این بخش را افزایش ندهد، اعتراضات بیشتری را برای پائیز برنامه‌ریزی خواهد کرد.

دولت انگلیس پس از گفت‌وگوهای فشرده با اتحادیه های آموزشی در ماه مارس گذشته، پیشنهاد پرداخت پاداش هزار پوند برای سال تحصیلی جاری (۲۰۲۲/۲۳) و میانگین افزایش ۴.۵ درصدی در سال آینده را مطرح کرد؛ اما هر چهار اتحادیه این پیشنهاد را رد و پرونده را به سازمان ناظر بر وضعیت آموزگاران منتقل کردند.

«مری بوستد» دبیرکل مشترک اتحادیه ملی آموزش انگلیس در این باره گفت: معلمان نمی خواهند اعتصاب کنند. آنها مایلند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. با این حال، اختلال در آموزش دانش‌آموزان ناشی از اهمال‌کاری دولت است و این وضع نمی‌تواند ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.