Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 47830
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 جولای 2023 - 18:48 |

انتقاد چین از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره خروج از افغانستان

انتقاد چین از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره خروج از افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که گزارش آمریکا درباره خروج از افغانستان کشتار غیرنظامیان را نادیده گرفته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از تاس، «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز -چهارشنبه- با انتقاد از گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره خروج نیروهای این کشور  از افغانستان تاکید کرد که در این گزارش کشته شدن بسیاری از غیر نظامیان  به دلیل دخالت آمریکا نادیده گرفته شده است.

سخنگو افزود: «تاسف‌آور است که در این گزارش به موضوعاتی که ایالات متحده باید به آنها توجه کند از جمله نقض قوانین بین‌المللی، مداخله در امور داخلی سایر کشورها به بهانه دموکراسی و مبارزه گزینشی با تروریست‌ها که منجر به گسترش بیشتر تروریسم شد و تلفات فراوانی در بین غیرنظامیان بی‌گناه برجای گذاشت و مناطق مختلف جهان را در نابسامانی فرو برد، اشاره‌ای نشده است».

وی تاکید کرد که واشنگتن باید دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی افغانستان را به مردم این کشور بازگرداند، تحریم‌های یک‌جانبه علیه آنان را لغو کند، سیاست نظامی‌گری را به طور کامل کنار بگذارد، تجاوزگری‌های بی‌فایده را متوقف کرده و در امور دیگر کشورها مداخله نکند.

وزارت خارجه آمریکا سی‌ام جولای با انتشار گزارشی از خروج نیروهای این کشور از افغانستان به شدت انتقاد و تاکید کرد که وزارت خارجه در هماهنگی عملیات خروج ارتش از افغانستان مشارکت نداشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.