Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 48140
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 21 جولای 2023 - 12:20 |

ستایش نماینده ویژه گوترش از فعالیت‌های اقتصادی حکومت

ستایش نماینده ویژه گوترش از فعالیت‌های اقتصادی حکومت

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با سرپرست ریاست بانک مرکزی کشورمان اظهار داشت فعالیت‌های اقتصادی حکومت قابل تقدیر است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «رزا اوتونبایوا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با «مولوی هدایت الله بدری» سرپرست بانک مرکزی کشورما =ن گفت بانکداری این کشور به شکل بهتری مدیریت شده است.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد در این دیدار درباره همکاری‌های مشترک در زمینه رشد بخش تامین مالی اسلامی بنگاههای تولیدی کوچک، رفع محدودیت‌های بخش بانکی و موضوعات مرتبط، بحث شد.

سرپرست بانک مرکزی کشور گفته است اقتصاد این کشور از همه گیری کرونا متاثر شد و تحریم‌ها نیز بر بخش بانکداری افغانستان تاثیر منفی گذاشت.

وی افزود باوجود این همه چالش‌ها و مشکلات، بخش بانکداری کشور به شکل بهتری مدیریت شده و در کل تناسب سرمایۀ بانک‌ها به حد کافی قوی بوده است.

اوتنبایوا گفت بانک مرکزی افغانستان با ایجاد کمیته ویژه‌ای برای بازیابی «قرضه‌های صعب الحصول» بانک‌ها را حمایت کرد که در نتیجه عواید بانک‌ها و سپرده‌های مردم افزایش یافت و نقدینگی در جهت مثبت قرار گرفت.

هدایت الله بدری نیز در این دیدار اظهارداشت بانک مرکزی به تامین مالی اسلامی بنگاههای تولیدی کوچک متعهد است یک چارچوب نظارتی جامع برای صدور مجوز، خدمات و نظارت بر بخش تامین مالی اسلامی این بنگاهها ایجاد کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نیز تاکید کرد با وجود چالش‌ها و مشکلات اقتصادی، بخش بانکداری افغانستان به خوبی مدیریت شده و فعالیت‌های اقتصادی این کشور قابل تقدیر است.

وی افزود در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان ارزش «افغانی» ثبات داشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.