Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 48137
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 21 جولای 2023 - 11:12 |

ذبیح‌الله مجاهد: طالبان پاکستان موضوعی داخلی و مربوط به اسلام‌آباد است

ذبیح‌الله مجاهد: طالبان پاکستان موضوعی داخلی و مربوط به اسلام‌آباد است

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان در واکنش به اتهامات اسلام آباد مبنی بر اینکه «طالبان پاکستان» در اراضی افغانستان فعال هستند، گفت: «این اتهامات نادرست است.»

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مجاهد در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: «طالبان پاکستان» موضوع داخلی پاکستان است و به ما ارتباطی ندارد، ما در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی هم در امور داخلی ما دخالت کند.

وی تاکید کرد: اتهامات پاکستان مبنی بر فعالیت طالبان این کشور در اراضی افغانستان درست نیست و تلاشی برای کتمان ناکامی ارتش و دستگاه اطلاعاتی پاکستان در مقابله با عناصر مسلح است.

مجاهد تصریح کرد: ارتش و دستگاه های امنیتی پاکستان در مقابله با گروه های مسلح ناکام ماندند، بنابراین افغانستان مقصر شناخته می‌شود و اظهارات اخیر مقامات پاکستانی بر روابط دو کشور تاثیر می‌گذارد و اگر نیروهای پاکستانی به هر بهانه‎ای به سرزمین ما حمله کنند، پاسخ خواهیم داد.
.
سخنگوی طالبان افغانستان درباره سخنان «خواجه اصف»، وزیر دفاع پاکستان که گفته بود طالبان افغانستان با پناه دادن به گروه‌های مسلح توافق دوحه را نقض می‌کند، اظهار داشت: توافق دوحه با امریکا و نه پاکستان بود اما ما اطمینان می‌دهیم که در امور داخلی شما دخالت نخواهیم کرد، ما دوست داریم ثبات، امنیت و صلح همانند افغانستان در پاکستان هم حاکم باشد.

وی در واکنش به این سخنان وزیر دفاع پاکستان که گفته بود افغان‌ها پاپسورت ندارند هم جواب داد: «ما همه چیز داریم، هر چیزی هم که نداشته باشیم، به زودی به دست خواهیم آورد، شما به امور داخلی خود بپردازید و بگذارید افغان‌ها سرنوشت‌شان را خودشان تعیین کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.