Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47709
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 01 جولای 2023 - 16:34 |

طالبان: داعش میراث به‌جا مانده از اشغالگری آمریکا در افغانستان است

طالبان: داعش میراث به‌جا مانده از اشغالگری آمریکا در افغانستان است

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه در افغانستان امنیت برقرار است تاکید کرد که داعش میراث بجامانده از اشغال آمریکا است که در حال حاضر در مرز نابودی قرار دارد و فعالیت‌هایش را نیز از دست داده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در حالی که برخی از کشورها در مورد امنیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان اما بار دیگر تاکید کرد که در افغانستان هیچگونه نا امنی و بی‌ثباتی وجود ندارد و نظام حاکم کنترل کامل بر وضعیت دارد.

سخنگوی طالبان داعش را تهدید ندانست و گفت این گروه میراث بجامانده از اشغال آمریکا است که در حال حاضر در مرز نابودی قرار دارد و فعالیت‌هایش را نیز از دست داده است.

مجاهد افزود: «در افغانستان هیچ نوع نا امنی و بی‌ثباتی وجود ندارد و نه هم گروه‌های خود سر که افغان نباشد اینجا موجودیت دارد. البته پدیده داعش که از زمان اشغال آمریکا باقی مانده بود حالا به مرز نابودی رسیده و فعالیت‌های خود را کاملاً از دست داده و در حالت فرار و اختفا هستند. آنها هیچ نوع تهدید برای افغان‌ها نمی‌توانند باشند و امارت اسلامی افغانستان کنترل کامل بر وضعیت دارد.»

ذبیح الله مجاهد امنیت کنونی را در چهل سال اخیر بی‌نظیر توصیف کرد و گفت شماری از کشورهای غربی در پی ترویج افغانستان هراسی هستند.

وی تصریح کرد: «متاسفانه بعضی از حلقات غربی تشویش خلق می‌کنند. شاید در فعالیت‌های اطلاعاتیشان هم چنین باشد که کشورها را از افغانستان می‌ترسانند. ما بازهم تکرار می‌کنیم که افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست. کشورهای منطقه و فرامنطقه همه باید بدانند که افغانستان امن و کشور با ثبات است و یک حاکمیت واحد در آن وجود دارد. نزدیک به چهل سال این امنیت را که ما به میان آورده‌ایم نداشتیم، پس نباید هیچ جهتی از افغانستان تشویش داشته باشد.»

کشورهای همسایه افغانستان همواره در نشست های بزرگ می‌گویند از بابت تروریسم درافغانستان نگران اند. آنها همچنین پیوسته تاکید کرده اند که نگران امنیت مرزهای خود با افغانستان هستند.

ذبیح الله مجاهد اما گفت که استراتژی امنیتی طالبان این است که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید واقع نشود و یکی از سیاست‌های دیگر این گروه این است که خواستار جنگ در هیچ کشور و منطقه‌ نیست و بارها بر ثبات و امنیت دوام‌دار در منطقه تاکید کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.